در احاديث متعددي در منابع اهل سنت و شيعه آمده است كه خريداري كنيز و نزديكي با او كاري نيكو (مستحب) است ( از جمله در وسائل .( الشيعه ج 21 ص 81 و مغني ج 7)
حتي نزديكي جنسي با كنيزي كه قبل از دستگيري يا خريد، شوهر داشته نيزجايز است.
( الْمحصنَات منَ النِّساء إلاَّ ما ملَكَت أ يمانُكُم ( نساء 42 )
ترجمه: ( در آيه ي قبل از اين آيه، زناني را كه نزديكي با آنان حرام شده را ذكر مي كند و بدنبال آن مي گويد) زنان شوهردار [نيز بر شما حرام شده است] به استثناى زنانى كه مالك آنان شدهايد (كنيزان). اين آيه به اعراب صدر اسلام اين امكان را داد كه بتوانند با زنان شوهرداري كه در جنگها به اسارت مي گرفتند نيز نزديكي كنند.
ارباب مي تواند كنيزش را براي برادر مؤمنش براي نزديكي كردن حلال كند.
احاديث متعدد از جمله:
امام صادق: لا باس بان يحل الرجل جاريته لاخيه (وسائل الشيعه ج 21 ص 126)
ترجمه: عيبي ند ارد كه فردي كنيزش را براي برادر مومنش حلال كند.
- قا ل ابوعبدالله يا محمد خذ هذه الجاريه تخدمك و تصيب منها فاذا خرجت فارددها الينا (وسائل الشيعه ج 21 ص 126)
ترجمه: امام صادق: اي محمد (يكي از ياران) اين كنيز را ببر براي اينكه به تو خدمت كند و تو از او لذت جويي و هرگاه كه خواستي خارج شوي (مسافرت كني) او را به ما برگردان.
بنابر اين كنيز يك كالاي جنسي است، چيزي نزديك به فاحشه، كه با خريد و فروش و هديه و حتي حلال كردن براي ديگري، افراد زيادي مي توانند از او لذت جنسي ببرند . و در اين ميان تنها چيزي كه مهم نيست خواست خود كنيز است چون او كالاست نه انسان .
ازدواج و طلاق غلام و كنيز بدست ارباب است
- قا ل رسول الله أيما عبد تزوج بغير إذن مواليه فهو عاهر.
- قا ل رسول الله أيما عبد تزوج بغير إذن مواليه فهو زان :
ترجمه: پيامبر فرمو د هر بنده اي كه بدون اجازه ي اربابش ازدواج كند زناكار است (مغني ج 7 ص 49 - اهل سنت) . طلاق برده هم بدست مالك است (مغني ج 7 ص 66 - اهل سنت)
- عن ابي جعفر: از امام محمد باقر سوال شد در مورد برده اي كه بدون اجازه ي اربابش ازدواج كرده او گفت "ذلك الي سيده ان شاء اجازه و ان شاء فرق بينهما" يعني اين امر بدست اربابش مي باشد اگر خواست اجازهدهد (با اجازه ي ارباب جائز است) و اگر خواست آنها را از هم جدا كند (وسائل الشيعه ج 21 ص 114 )
حتي نزديكي جنسي با كنيزي كه قبل از دستگيري يا خريد، شوهر داشته نيزجايز است.
( الْمحصنَات منَ النِّساء إلاَّ ما ملَكَت أ يمانُكُم ( نساء 42 )
ترجمه: ( در آيه ي قبل از اين آيه، زناني را كه نزديكي با آنان حرام شده را ذكر مي كند و بدنبال آن مي گويد) زنان شوهردار [نيز بر شما حرام شده است] به استثناى زنانى كه مالك آنان شدهايد (كنيزان). اين آيه به اعراب صدر اسلام اين امكان را داد كه بتوانند با زنان شوهرداري كه در جنگها به اسارت مي گرفتند نيز نزديكي كنند.
ارباب مي تواند كنيزش را براي برادر مؤمنش براي نزديكي كردن حلال كند.
احاديث متعدد از جمله:
امام صادق: لا باس بان يحل الرجل جاريته لاخيه (وسائل الشيعه ج 21 ص 126)
ترجمه: عيبي ند ارد كه فردي كنيزش را براي برادر مومنش حلال كند.
- قا ل ابوعبدالله يا محمد خذ هذه الجاريه تخدمك و تصيب منها فاذا خرجت فارددها الينا (وسائل الشيعه ج 21 ص 126)
ترجمه: امام صادق: اي محمد (يكي از ياران) اين كنيز را ببر براي اينكه به تو خدمت كند و تو از او لذت جويي و هرگاه كه خواستي خارج شوي (مسافرت كني) او را به ما برگردان.
بنابر اين كنيز يك كالاي جنسي است، چيزي نزديك به فاحشه، كه با خريد و فروش و هديه و حتي حلال كردن براي ديگري، افراد زيادي مي توانند از او لذت جنسي ببرند . و در اين ميان تنها چيزي كه مهم نيست خواست خود كنيز است چون او كالاست نه انسان .
ازدواج و طلاق غلام و كنيز بدست ارباب است
- قا ل رسول الله أيما عبد تزوج بغير إذن مواليه فهو عاهر.
- قا ل رسول الله أيما عبد تزوج بغير إذن مواليه فهو زان :
ترجمه: پيامبر فرمو د هر بنده اي كه بدون اجازه ي اربابش ازدواج كند زناكار است (مغني ج 7 ص 49 - اهل سنت) . طلاق برده هم بدست مالك است (مغني ج 7 ص 66 - اهل سنت)
- عن ابي جعفر: از امام محمد باقر سوال شد در مورد برده اي كه بدون اجازه ي اربابش ازدواج كرده او گفت "ذلك الي سيده ان شاء اجازه و ان شاء فرق بينهما" يعني اين امر بدست اربابش مي باشد اگر خواست اجازهدهد (با اجازه ي ارباب جائز است) و اگر خواست آنها را از هم جدا كند (وسائل الشيعه ج 21 ص 114 )
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر