يكي ديگر از روشهاي سختگيري اقتصادي كه پيامبر بكار گرفت بريدن نخلهاي بني نضير بود (مرجع فوق). يعني تباه كردن دارائيهاي كفار حتي مزارع . آيا امروزه، دزدي، غارت و چپاول اموال غير مسلمانان، كاري شدني و پذيرفتني است؟ و با چنين كارهائي، اساسا جهان امني براي زندگي باقي خواهد ماند؟
- ترور
قرآن به صراحت مسلمانان را به ترور كفار امر مي كند:
- فَإِذا انسلَخَ الأَشْهرُ الْحرُم فَاقْتُلُوا الْمشْرِكينَ حيثُ وجدتُّموهم و خُذُوهمو ا حصرُوهم واقْعدوا لَهم كُلَّم رْصد فَإِن تَابوا و أقَامواالصلاَة وآتَوا الزَّكَاة فَخَلُّوا سبِيلَهم إنَّ اللّه غَفُور رحيم (توبه 5)
ترجمه: پس چو ن ماههاى حرام سپرى شد مشركان را هر كجا يافتيد بكشيد و آنان را دستگير كنيد و به محاصره درآوريد و در هر كمينگاهى به كمين آنان بنشينيد پس اگر توبه كردند و نماز برپا داشتند و زكات دادند راه برايشان گشاده گردانيد زيرا خدا آمرزنده مهربان است ( 5)
جملا ت: "هر كجا يافتيد بكشيد" و "در هر كمينگاهى به كمين آنان بنشينيد" بوضوح روش ترور را تجويز م ي كنند . علاوه بر اين، پيامبر تقريبا كليه ي افرادي را كه به نحوي به او توهين كرده بودند ترور كرد از جمله:
ترور عصماء دختر مروان. عصماء زني شاعر بود و شوهرش را مسلمانان كشته بودند وي در اشعار خود بر اسلام عيب مي گرفت. پيامبر عمير بنعدي را براي كشتن او فرستاد. عمير شبانه وارد خانه ي عصماء شد.
كودكان عصماء در كنار او خوابيده بودند از جمله كودك شير خواري بر سينه ي مادر قرار داشت. عمير كودك را كنار زد و آنچنان با شمشير برسينه ي عصماء فرو كرد كه شمشير از پشت عصماء خارج شد. سپس خود را براي نماز صبح به پيامبر رسانيد و مورد تمجيد پيامبر واقع شد. و از پيامبر سؤال كرد كه آيا مشكلي پيش مي آيد. پيامبر گفت براي اين امر دو بز هم بهم شاخ نمي زنند (يعني هيچ اتفاقي نمي افتد و هيچ اهميتي ندارد. دقت كنيد كه اكنون كودكان كوچك و كودك شيرخواره ي عصماء، پدر و مادر نداشتند ولي اين امر براي پيامبر هيچ اهميتي نداشت). ( سيرت رسول الله : ترجمه ي سيره ي ابن اسحق، ص 537 و سيره ي حلبي ج 3 ص 157)
آيا امروز مي توان به ترور غير مسلمانان دست زد؟ البته طالبان و ولايت فقيه مي گويند آري. و سالهاست در حال ترورند. ولي آيا اين روش قابل دوام است؟ آيا انساني است كه ما چون مسلمانيم حق داشته باشيم كه انسانهاي بيگناهي كه مسلمان نيستند را ترور كنيم؟.
- ترور
قرآن به صراحت مسلمانان را به ترور كفار امر مي كند:
- فَإِذا انسلَخَ الأَشْهرُ الْحرُم فَاقْتُلُوا الْمشْرِكينَ حيثُ وجدتُّموهم و خُذُوهمو ا حصرُوهم واقْعدوا لَهم كُلَّم رْصد فَإِن تَابوا و أقَامواالصلاَة وآتَوا الزَّكَاة فَخَلُّوا سبِيلَهم إنَّ اللّه غَفُور رحيم (توبه 5)
ترجمه: پس چو ن ماههاى حرام سپرى شد مشركان را هر كجا يافتيد بكشيد و آنان را دستگير كنيد و به محاصره درآوريد و در هر كمينگاهى به كمين آنان بنشينيد پس اگر توبه كردند و نماز برپا داشتند و زكات دادند راه برايشان گشاده گردانيد زيرا خدا آمرزنده مهربان است ( 5)
جملا ت: "هر كجا يافتيد بكشيد" و "در هر كمينگاهى به كمين آنان بنشينيد" بوضوح روش ترور را تجويز م ي كنند . علاوه بر اين، پيامبر تقريبا كليه ي افرادي را كه به نحوي به او توهين كرده بودند ترور كرد از جمله:
ترور عصماء دختر مروان. عصماء زني شاعر بود و شوهرش را مسلمانان كشته بودند وي در اشعار خود بر اسلام عيب مي گرفت. پيامبر عمير بنعدي را براي كشتن او فرستاد. عمير شبانه وارد خانه ي عصماء شد.
كودكان عصماء در كنار او خوابيده بودند از جمله كودك شير خواري بر سينه ي مادر قرار داشت. عمير كودك را كنار زد و آنچنان با شمشير برسينه ي عصماء فرو كرد كه شمشير از پشت عصماء خارج شد. سپس خود را براي نماز صبح به پيامبر رسانيد و مورد تمجيد پيامبر واقع شد. و از پيامبر سؤال كرد كه آيا مشكلي پيش مي آيد. پيامبر گفت براي اين امر دو بز هم بهم شاخ نمي زنند (يعني هيچ اتفاقي نمي افتد و هيچ اهميتي ندارد. دقت كنيد كه اكنون كودكان كوچك و كودك شيرخواره ي عصماء، پدر و مادر نداشتند ولي اين امر براي پيامبر هيچ اهميتي نداشت). ( سيرت رسول الله : ترجمه ي سيره ي ابن اسحق، ص 537 و سيره ي حلبي ج 3 ص 157)
آيا امروز مي توان به ترور غير مسلمانان دست زد؟ البته طالبان و ولايت فقيه مي گويند آري. و سالهاست در حال ترورند. ولي آيا اين روش قابل دوام است؟ آيا انساني است كه ما چون مسلمانيم حق داشته باشيم كه انسانهاي بيگناهي كه مسلمان نيستند را ترور كنيم؟.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر