۱۳۹۳ خرداد ۲۱, چهارشنبه

نگاه اسلام به زن وقوانین متعدد ضد زن در اسلام

از وقتی که ما ایمان آوردیم متوجه بزرگترین منبع رنج هامون شدیم،اسلام دینی که به خاطر اصول و قواعد غیرانسانی باعث شده بود ما تا این حد گرفتار احساس رنج وبی ارزشی باشیم.از همه مهم تر موقعیت و نگاهی که اسلام به زن داره و زن رو موجودی دست پایین تلقی می کنه،همه ی این ها باعث شد تا تصمیمی به اجرای تئاتری بگیریم بر مبنای اتفاقات واقعی که شاید برای بسیاری قابل باور نباشه،اما تک تک این حوادث اتفاق افتادند و هنوز که هنوزه در جامعه ی ایران تکرار می شوند.
برای مثال آیاتی از قرآن کتاب دینی مسلمانان رو شاهد می آوریم تا شما خودتون درباره ی این نگاه به زن قضاوت کنید:

بايد که زنان مطلقه تا سه بار پاک شدن از شوهر کردن باز ايستند و، اگربه خدا و روز قيامت ايمان دارند ، روا نيست که آنچه را که خدا در رحم آنان آفريده است پنهان دارند و در آن ايام اگر شوهرانشان قصد اصلاح داشته باشند به بازگرداندنشان سزاوارترند و برای زنان حقوقی شايسته است همانند وظيفه ای که بر عهده آنهاست ولی مردان را بر زنان مرتبتی است وخدا پيروزمند و حکيم است.(بقره 228).
در این آیه بطور صریح تاکید شده است که مردان در درجه ای بالاتر از زنان قرار دارند و لذا برتر از آنان هستند.
زنانتان کشتزار شما هستند. هرجا که خواهید به کشتزار خود درآیید. و برای خویش از پیش چیزی فرستید و از خدا بترسید و بدانید که به نزد او خواهید شد. و مومنات را بشارت ده.(بقره 223)
در این آیه به مرد مسلمان اجازه داده میشود تا در هر کجا و در هر زمان و از هر طریق با زن خود رابطه جنسی برقرار کند.
زنان مشرکه را تا ایمان نیاورده اند به زنی نگیرید و کنیز (برده) مومنه بهتر از آزاد زن مشرکه است، هرچند شما را از او خوش آید. و به مردان مشرک تا ایمان نیاورده اند زن مومنه مدهید. و بنده (برده) مومن بهتر از مشرک است، هرچند شما را از او خوش آید. اینان به سوی آتش دعوت میکنند و خدا به جانب بهشت و آمرزش. و آیات خود را آشکار بیان میکند، باشد که پند گیرند.(بقره 221)
در این آیه نابرابری میان مسلمانان و نامسلمانان و همچنین نظام برده داری تایید میشود.
پس اگر باز زن را طلاق داد دیگر بر او حلال نیست، مگر آنکه به نکاح مردی دیگر در آید، و هرگاه آن مرد زن را طلاق دهد، اگر میدانند که حدود خدا را رعایت میکنند رجوعشان را گناهی نیست. اینها حدود خدا است که برای مردمی دانا بیان میکند.(بقره 230)
اگر مردی سه بار همسرش را طلاق دهد، و بخواهد برای بار چهارم با او ازدواج کند باید آن زن حتماً با شخص سومی ازدواج کند و با او همبستر شود. در واقع برای تنبیه مرد از بدن زن استفاده میشود. این وظیفه سنگین را معمولا در طول تاریخ خود روحانیت مبارز انجام میداده است.
اگر شمارا بیم آن است که در کار یتیمان عدالت نورزید، از زنان هرچه شما را پسند افتد، دو دو و سه و سه و چهار، چهار به نکاح (نکاح در عربی یعنی سپوختن) در آورید. و اگر بیم آن دارید که به عدالت رفتار نکنید تنها یک زن بگیرید یا هرچه مالک آن شوید. این راهی بهتر است تا مرتکب ستم نشوید.(نسا3)
این ایات نشان می دهد که مرد در اسلام حق دارد چهار زن رسمی داشته باشد.ان ها فقط مشتی است نمونه خروار...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر