۱۳۹۳ اسفند ۲۷, چهارشنبه

بخش هایی از کتاب مقدس درباره وسوسه 1

 پیدایش باب ۳ آیه ۱ تا ۶ 
   ۱ مار که از تمام حیواناتی که خداوند ساخته بود حیله گرتر بود، از زن پرسید: «آیا واقعاً خدا به ‌شما گفته است که ‌از هیچ یک از میوه های درختهای ‌باغ ‌نخورید؟» ۲ زن جواب ‌داد: «ما اجازه ‌داریم از میوه تمام درختهای ‌باغ ‌بخوریم ۳ به ‌غیراز میوه درختی که در وسط ‌باغ ‌است . خدا به ‌ما گفته است که ‌از میوه آن ‌درخت ‌نخورید و حتّی آن را لمس نکنید مبادا بمیرید.» ۴ مار جواب داد: «این ‌درست ‌نیست . شما نخواهید مرد. ۵ خدا این ‌را گفت ‌زیرا می داند وقتی از آن ‌بخورید شما هم ‌مثل او خواهید شد و خواهید دانست چه چیز خوب و چه ‌چیز بد است .» ۶ زن نگاه ‌کرد و دید آن ‌درخت بسیار زیبا و میوه آن برای خوردن ‌خوب ‌است . همچنین فکر کرد چقدر خوب است که دانا بشود. بنا براین از میوه آن ‌درخت کند و خورد. همچنین ‌به ‌شوهر خود نیز داد و او هم خورد.
   امثال باب ۶ آیه ۲۷ تا ۲۸ 
   ۲۷ آیا می توانی آتش را در آغوش بگیری و نسوزی؟ ۲۸ آیا کسی می تواند روی آتش راه برود و پایش نسوزد؟
   متی باب ۴ آیه ۱ تا ۱۱ 
   ۱ آنگاه روح خدا عیسی را به بیابان برد تا ابلیس او را در مقابل وسوسه ها امتحان کند. ۲ عیسی چهل شبانه روز روزه گرفت و سرانجام گرسنه شد. ۳ در آن وقت وسوسه کننده به او نزدیک شده گفت:« اگر تو پسر خدا هستی بگو این سنگها نان بشود.» ۴ عیسی در جواب گفت:« کتاب مقدس می فرماید: زندگی انسان فقط بسته به نان نیست بلکه به هر کلمه ای که خدا می فرماید.» ۵ آنگاه ابلیس او را به بیت المقدس برده بر روی کنگره معبد بزرگ قرار داد ۶ و به او گفت: « اگر تو پسر خدا هستی خود را از اینجا به پائین بینداز زیرا کتاب مقدس می فرماید: او به فرشتگان خود فرمان خواهد داد و آنان تو را بر روی دست خواهند برد مبادا پایت به سنگی بخورد.» ۷ عیسی جواب داد:« کتاب مقدس همچنین می فرماید: خداوند، خدای خود را امتحان نکن.» ۸ بار دیگر ابلیس او را بر بالای کوه بسیار بلندی برد و تمامی ممالک جهان و شکوه و جلال آنها را به او نشان داد ۹ و گفت:« اگر پیش من سجده کنی و مرا بپرستی همه اینها را به تو خواهم داد.» ۱۰ عیسی به او فرمود:« دور شو، ای شیطان کتاب مقدس می فرماید: باید خداوند ،خدای خود را بپرستی و فقط او را خدمت نمائی.» ۱۱ آنگاه ابلیس عیسی را ترک نمود و فرشتگان آمده او را خدمت کردند.
   متی باب ۶ آیه ۱۳ 
   ۱۳ ما را از وسوسه ها دور نگهدار و از شریر رهائی ده زیرا پادشاهی و قدرت و جلال تا ابدالآباد از آن تو است. آمین»
   متی باب ۱۸ آیه ۶ تا ۹ 
   ۶ « وای به حال کسی که باعث لغزش یکی از این کوچکان که بمن ایمان دارند بشود. برای او بهتر می بود که سنگ آسیابی بگردنش آویخته شود و در اعماق دریا غرق گردد. ۷ وای بر دنیا که باعث چنین لغزشهائی می شود! مسلمأ لغزشهائی پیش خواهد آمد اما وای بر کسی که باعث این لغزشها شود. ۸ بنابراین اگر دست یا پای تو، تو را به گناه بکشاند آنرا قطع کن و دور بینداز زیرا برای تو بهتر است که بدون دست یا پا وارد حیات گردی تا با دو دست و دو پا به داخل آتش ابدی افکنده شوی. ۹ و اگر چشم تو، تو را به گناه می کشاند آنرا در آور و دور بینداز زیرا بهتر است که با یک چشم وارد حیات شوی تا با دو چشم به آتش دوزخ افکنده شوی.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر