۱۳۹۴ فروردین ۱۳, پنجشنبه

بخش هایی از کتاب مقدس درباره نزاع 2

  قرنتیان اول باب ۱ آیه ۱۰ تا ۱۳
   ۱۰ ای برادران ، بنام خداوند ما عیسی مسیح از شما درخواست می کنم که همۀ شما در آنچه که می گوئید توافق داشته باشید و دیگر بین شما اختلاف و نفاقی نباشد بلکه با یک فکر و یک هدف کاملا متحد باشید ۱۱ زیرا ای برادران ، اعضای خانوادۀ « خلوئی » بمن خبر داده اند که در میان شما نزاع هائی وجود دارد. ۱۲ منظورم اینست که یکی می گوید : « من طرف دار پولس هستم » و دیگری می گوید :« من طرفدار اپلس هستم.» آن یکی خود را پیرو پطرس می داند و دیگری خود را پیرو مسیح ! ۱۳ آیا مسیح بدسته ها تقسیم شده است ؟ آیا پولس برای شما مصلوب گردید ؟ آیا بنام پولس تعمید گرفتید ؟!
   قرنتیان اول باب ۳ آیه ۱ 
   ۱ و اما ، ای برادران ، من نتوانستم همانطور که با افراد روحانی صحبت می کنم با شما سخن گویم ، بلکه ناچار شدم همانطوریکه با اشخاص نفسانی و یا کسانی که در ایمان به مسیح هنوز بچه هستند با شما صحبت کنم .
   قرنتیان اول باب ۳ آیه ۳ 
   ۳ چون شما هنوز هم نفسانی هستید .وقتی حسادت و نزاع در میان شما هست آیا این نشان نمی دهد که نفسانی هستید و مثل سایر مردم رفتار می کنید؟
   قرنتیان اول باب ۵ آیه ۵ تا ۷
   ۵ این شخص را به شیطان تسلیم کنید تا طبیعت نفسانی او نابود شده و در روز خداوند یعنی روز داوری روحش نجات یابد. ۶ فخر شما در این مورد بی جاست .مگر نمی دانید که با کمی خمیر مایه مقدار زیادی خمیر ور می آید ؟ ۷ پس اگر می خواهید خمیر تازه ( فطیر) باشید (چنانکه هستید) باید خمیر مایۀ کهنه را تمامأ از میان بردارید ، زیرا مسیح که « قربانی عید فصح » ما است ذبح شده است.
   قرنتیان دوم باب ۱۲ آیه ۲۰ 
   ۲۰ من از این می ترسم که وقتی پیش شما بیایم ، شما را غیر از آنچه می خواهم بیابم و شما نیز مرا غیر از آنچه می خواهید بیابید ! آری ، می ترسم که در آنجا با نزاع و حسد و تند خوئی ، خود خواهی ، بدگوئی ، سخن چینی و خود پسندی و هرج و مرج روبرو شوم.
   غلاطیان باب ۵ آیه ۱۰ 
   ۱۰ من در اتحاد با خداوند اطمینان دارم که شما عقیدۀ دیگری نخواهید داشت و آنکه مزاحم شماست هر که باشد ، به کیفر اعمال خود خواهد رسید.
   غلاطیان باب ۵ آیه ۱۵ 
   ۱۵ اما اگر با چنگ و دندان به جان هم بیفتید حتمأ یکدیگر را نابود خواهید ساخت.
   غلاطیان باب ۵ آیه ۱۹ تا ۲۱
   ۱۹ اعمال طبیعت نفسانی آشکارند: زنا ، ناپاکی ، هرزگی ، ۲۰ بت پرستی ، افسونگری ، دشمنی ، ستیزه جوئی ، رشک ، خشم ، خود خواهی ، اختلافات ، دسته بندی ، حسادت ، مستی ، عیاشی و امثال اینها . ۲۱ اکنون مانند گذشته به شما می گویم : ـ کسانی که این چنین اعمال را بجا آورند در پادشاهی خدا نصیبی نخواهند داشت .
   فیلیپیان باب ۱ آیه ۱۵ تا ۱۶
   ۱۵ البته بعضی ها ، به علت حسادت و مجادله ، به مسیح بشارت می دهند ، ولی دیگران این کار را با حسن نیت می کنند. ۱۶ اینها از روی محبت چنین می کنند، زیرا می دانند که من به جهت دفاع از انجیل در اینجا افتاده ام.
   فیلیپیان باب ۲ آیه ۳ 
   ۳ هیچ عملی را از روی همچشمی و خود خواهی انجام ندهید ، بلکه با فروتنی ، دیگران را از خود بهتر بدانید.
   فیلیپیان باب ۲ آیه ۱۴ تا ۱۵
   ۱۴ هر کاری را بدون شکایت و همهمه انجام دهید ۱۵ تا در زمانی که همه منحرف و سرکش هستند شما بدون تقصیر و گناه ، فرزندان بی عیب خدا باشید و مانند ستارگان در جهان تاریک بدرخشید ،

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر