۱۳۹۳ مرداد ۲۷, دوشنبه

کلام عیسی مسیح درباره ازدواج

 متی باب ۵ آیه ۳۱ تا ۳۲ 
   ۳۱ همچنین گفته شده: « هر گاه مردی با زن خود متارکه نماید باید طلاقنامه ای به او بدهد » ۳۲ اما من به شما می گویم: هر گاه کسی زن خود را جز به علت زنا طلاق دهد او را به زناکاری می کشاند و هر کس با چنین زنی ازدواج نماید زنا می کند.
   متی باب ۱۹ آیه ۲ تا ۹ 
   ۲ جمعیت زیادی به دنبال او رفتند و عیسی آنها را در آنجا شفا داد . ۳ بعضی از فریسیان هم پیش او آمده از روی امتحان از او پرسیدند: « آیا جایز است که مرد به هر علتی که بخواهد زن خود را طلاق دهد؟» ۴ عیسی در جواب از آنها پرسید: « آیا تا بحال نخوانده اید که پروردگار از ابتدا انسان را زن و مرد آفرید ؟ ۵ به این سبب است که مرد، پدر و مادر خود را ترک می کند و به زن خود می پیوندد و آن دو یکی می شوند ۶ از این رو آنها دیگر دو تن نیستند بلکه یکی هستند، پس آنچه را که خدا به هم پیوسته است انسان نباید جدا سازد.» ۷ آنها پرسیدند: « پس چرا موسی اجازه داد که مرد با دادن یک طلاقنامه به زن خود از او جدا شود؟» ۸ عیسی در جواب گفت: « به خاطر سنگدلی شما بود که موسی اجازه داد از زن خود جدا شوید، ولی از ابتدای خلقت چنین نبود. ۹ اما من به شما می گویم هر کس زن خود را به هر علتی بجز علت زنا طلاق دهد و با زن دیگری ازدواج نماید مرتکب زنا می شود.»
   مرقس باب ۶ آیه ۱۷ تا ۱۸ 
   ۱۷ هیرودیس بدرخواست زن خود هیرودیا دستور داد یحیای تعمید دهنده را دستگیر کنند و او را در بند نهاده به زندان بیندازند. هیرودیا قبلا ً زن فیلیپس برادر هیرودیس بود. ۱۸ یحیی به هیرودیس گفته بود « تو نباید با زن برادر خود ازدواج کنی »
   مرقس باب ۱۰ آیه ۲ تا ۱۲ 
   ۲ عده ای از فریسیان پیش او آمدند و برای امتحان از او پرسیدند« آیا مرد مجاز است که زن خود را طلاق بدهد؟» ۳ عیسی در جواب آنها پرسید« موسی در این باره چه دستوری داده است؟» ۴ آنها جواب دادند« موسی اجازه داده است که مرد با دادن طلاق نامه به زن خود از او جدا شود.» ۵ عیسی به ایشان فرمود« بخاطر سنگدلی شما بود ه که موسی این اجازه را به شما داد ۶ والا خدا از اول خلقت، انسان را بصورت مرد و زن آفرید. ۷ به این دلیل مرد، پدر، و مادر خود را ترک می کند و به زن خود می پیوندد ۸ و این دو یک تن واحد می شوند. یعنی دیگر آنها دو نفر نیستند بلکه یک تن می باشند ۹ آنچه را خدا بهم پیوسته است انسان نباید جدا سازد.» ۱۰ در منزل، شاگردان باز هم در باره این موضوع از عیسی سئوال کردند. ۱۱ او به ایشان فرمود« هر که زن خود را طلاق دهد و با زنی دیگر ازدواج کند، نسبت به زن خود مرتکب زنا شده است. ۱۲ همینطور اگر زنی از شوهر خود جدا شود و با مرد دیگری ازدواج کند مرتکب زنا شده است.»
   لوقا باب ۱۶ آیه ۱۸ 
   ۱۸ هر مردی که زن خود را طلاق بدهد و زن دیگری بگیرد مرتکب زنا می شود و هر کسی زن طلاق داده شده را بگیرد زنا می کند.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر