۱۳۹۳ شهریور ۷, جمعه

حقایقی درباره انجیل جعلی برنابا بخش سوم

5.آیا انجیل برنابا انجیلی اسلامی است؟
انجیل برنابا شامل اندیشه هایی اسلامی است که هرچند در آن جز شخص محمد هرگز از اسلام به طور رسمی یاد نمی شود، به شدت یادآور قرآن یا روایات اسلامی است. ازجمله مهم ترین اشارات عبارت اند از:
انجیل برنابا مدعی جعل شدن عهد عتیق توسط سنت های انسانیِ «فریسیان ناخلف» است (باب 189).
درباه بسیاری پیامبران ازجمله حضرت آدم، ابراهیم، اسماعیل، موسی، داوود و عیسی، پسر مریم، تصریح  می شود که اینان «فرستادگان خدا» هستند. حتی در اینجا آدم اقرار ایمانی اسلامی را نقل قول می کند.
آن گونه که در انجیل برنابا گزارش شده است، وعده تولد عیسی، نه به اسحاق، بلکه به اسماعیل داده شده است. به جای اسحاق نیز اسماعیل به دست ابراهیم قربانی می شود.
عیسی از تیره داوود نیست. به مریم و یوسف این فرمان الهی نازل می شود که عیسی را از شراب،   نوشیدنی های قوی و گوشت نجس، یعنی گوشت خوک برحذر دارند. عیسی فقط برای اسرائیل اعزام شده است. هنگامی که عیسی در 30 سالگی رسالتش را دریافت می کند، به هنگام نماز ظهر نور روشنی او را همراه با فرشتگان دربرمی گیرد، در حالی که جبرئیل فرشته به عیسی کتابی می دهد که به قلب او می نشیند.
عیسی محمد را فرد بزرگ تری می خواند که او شایسته باز کردن بندکفش هایش نیست. در اینجا عیسی نقش یوحنای تعمیددهنده در عهد جدید را به خود می گیرد. عیسی با اعلام نام محمد از ظهور او سخن  می گوید و از خدا تقاضا می کند او را بفرستد تا جهان را نجات دهد.
تصلیب یهودا با گزارش های اناجیل همخوانی ندارد، با این حال می توان آن را با برخی بخش های قرآن (آیات 157 تا 158، سوره النساء) همخوان دانست.
انجیل برنابا هنگامی که اشاره می کند که پولس حواری از برخی اصول مسیحیت تخطی کرده است، پیشاپیش دست به تعبیری تدافعی از مسیحیت می زند. به این ترتیب درواقع برنابا شکایت سرمی دهد که پولس او را به سمت اصل خدا بودن عیسی سوق داده و گمراه ساخته است.
6. انجیل برنابا در تناقض با قرآن
البته در اینجا باید تأکید کرد که در انجیل برنابا اظهاراتی نیز وجود دارد که نه با قرآن و نه با کتاب مقدس همخوانی دارد. 
ازجمله اظهارات متفاوت با آنچه در قرآن آمده است، توضیحات مربوط به دوزخ فقط به عنوان یک مکان اقامت موقت برای گناهکاران است. این اظهار نظر که محمد همان مسیح است و به کرات هم تکرار       می شود، در تضاد با قرآن قرار دارد. انجیل برنابا بارها انکار می کند که عیسی مسیح است. اما او را همزمان «کریستو» (کریستوس) می خواند. از این رو گمان بر این است که مولف این کتاب نمی دانسته است که «کریستوس» ترجمه عبری واژه «مسیح» («مسح شده») است.
در قرآن، عیسی در اورشلیم متولد می شود و در انجیل برنابا در بیت الحم. در قرآن او در زیر یک درخت نخل و در انجیل برنابا زیر یک سرپناه به دنیا می آید. در قرآن مریم به هنگام زایمان دردهای بسیار سختی را متحمل می شود (ر.ک. سوره مریم، آیه 23)، در انجیل برنابا او عیسی را بی تحمل هیچ دردی به دنیا       می آورد.
قرآن هفت آسمان را به رسمیت می شناسد (سوره بقره، آیه 29)، انجیل برنابا قائل بر نُه آسمان است. آسمان دهم بهشت است.
انجیل برنابا به صراحت از تک همسری دفاع می کند، در حالی که اکثریت مسلمانان اعتقاد دارند که در آیه 3 از سوره النساء، مجوز ازدواج با تا چهار همسر صادر شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر