۱۳۹۳ آذر ۲۳, یکشنبه

بخش هایی از کتاب مقدس درباره شهوت

  پیدایش باب ۳ آیه ۶ 
   ۶ زن نگاه ‌کرد و دید آن ‌درخت بسیار زیبا و میوه آن برای خوردن ‌خوب ‌است . همچنین فکر کرد چقدر خوب است که دانا بشود. بنا براین از میوه آن ‌درخت کند و خورد. همچنین ‌به ‌شوهر خود نیز داد و او هم خورد.
   خروج باب ۲۰ آیه ۱۷ 
   ۱۷ «به خانه همسایه خود طمع مکن. به زنش، غلامش، کنیزش، گاوش، الاغش و هر چیزی که مال همسایه ‌ات می باشد طمع نداشته باش.»
   امثال باب ۶ آیه ۲۴ تا ۲۵ 
   ۲۴ آنها تو را از زن شوهردار و از سخنان فریبنده او دور می کنند. ۲۵ زیبایی آنان تو را تحریک ننماید و چشمان افسونگرشان تو را وسوسه نکند.
   امثال باب ۷ آیه ۶ تا ۲۷ 
   ۶ یک روز از پنجره اتاقم به بیرون نگاه می کردم. ۷ در بین جوانان بی تجربه، ۸ جوان احمقی را دیدم که در موقع تاریک شدن هوا، ۹ در کوچه ای به طرف خانه زنی می رفت. ۱۰ آن زن به طرف او آمد. لباس زنان هرزه را پوشیده بود و نقشه های پلیدی در سر داشت. ۱۱ زنِ گستاخ و بی حیایی بود، ۱۲ از آن زنهایی که همیشه در خیابانها گردش می کنند و یا در گوشه خیابانها و کوچه و بازارها می ایستند. ۱۳ دستهایش را به گردن آن جوان انداخت او را بوسید و با نگاهی شرم آور گفت: ۱۴ «امروز نذر خود را ادا کرده، قربانی نموده ام و از گوشت آن غذا پخته ام. ۱۵ پس بیرون آمده دنبال تو می گشتم. خواستم تو را پیدا کنم و حالا پیدایت کردم. ۱۶ رختخواب خود را با پارچه های ابریشمی رنگارنگ مصری پوشانیده ام ۱۷ و با بهترین عطرهای خوشبو آن را معطّر کرده ام. ۱۸ بیا برویم تا صبح عشق بازی کنیم و در آغوش هم لذّت ببریم، ۱۹ شوهرم در خانه نیست و به سفر درازی رفته است. ۲۰ پول زیادی با خود برده و تا دو هفته دیگر برنمی گردد.» ۲۱ سرانجام با زبان چرب و نرم و با چاپلوسی او را فریب داد. ۲۲ ناگهان او مثل گاوی که به کشتارگاه می رود ۲۳ و مانند آهویی که خرامان به سوی تله پیش می رود تا تیری به قلبش زده شود و مانند پرنده ای که به طرف دام می رود، به دنبال آن زن به راه افتاد و نمی دانست که زندگی او در خطر است. ۲۴ پس ای پسران من توجّه کنید و به سخنان من گوش بدهید: ۲۵ نگذارید چنین زنی قلب شما را اسیر کند. به دنبال او نروید. ۲۶ او مردان زیادی را بیچاره کرده و عدّه بی شماری را به مرگ کشانده است. ۲۷ اگر به خانه چنین زنانی بروی در راه دنیای مردگان هستی و این راه، کوتاهترین راه مرگ و نابودی است.
   متی باب ۵ آیه ۲۸ 
   ۲۸ اما من به شما می گویم هر گاه مردی از روی شهوت به زنی نگاه کند در دل خود با او زنا کرده است.
   مرقس باب ۴ آیه ۱۹ 
   ۱۹ اما نگرانی های زندگی و عشق به مال دنیا و هوی و هوس و چیزهای دیگر داخل می شوند و کلام را خفه می کنند و آنرا بی ثمر می سازند
   مرقس باب ۷ آیه ۲۱ تا ۲۳ 
   ۲۱ چون افکار بد از دل بیرون می آید یعنی فسق، دزدی ، آدم کشی، ۲۲ زنا، طمع، خباثت، فریب، هرزگی، حسادت، تهمت، خودبینی و حماقت ۲۳ این ها همه از درون بیرون می آیند و انسان را نجس می سازند.»
   یوحنا باب ۸ آیه ۴۴ 
   ۴۴ شما فرزندان پدر خود ابلیس هستید و آرزوهای پدر خود را به عمل می آورید. او از اول قاتل بود و از راستی بی خبر است، چون در او هیچ راستی نیست. وقتی دروغ می گوید مطابق سرشت خود رفتار می نماید زیرا دروغگو و پدر تمام دروغ ها است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر