۱۳۹۳ دی ۱, دوشنبه

بخش هایی از کتاب مقدس درباره تباهی ( سقوط اسان)

پیدایش باب ۶ آیه ۵ تا ۷ 
   ۵ وقتی خداوند دید که چگونه ‌تمام مردم ‌روی زمین ، شریر شده اند و تمام افکار آنها فکرهای گناه آلود است ، ۶ از اینکه ‌انسان را آفریده ‌و در روی زمین گذاشته بود، متأسف ‌و بسیار غمگین شد. ۷ پس ‌فرمود: «من ‌این ‌مردم و چارپایان ‌و خزندگان و پرندگانی را که آفریده ام، ‌نابود خواهم کرد. زیرا از اینکه ‌آنها را آفریده ام ، متأسف ‌هستم .»
   ایوب باب ۱۵ آیه ۱۴ تا ۱۶ 
   ۱۴ آیا انسان می تواند، واقعاً پاک باشد و یا کسی می تواند با خدا راست باشد؟ ۱۵ خدا حتّی به فرشتگان خود هم اعتماد نمی کند و آسمانها نیز در نظر او پاک نیستند، ۱۶ چه رسد به انسان فاسد و ناچیز که شرارت را مثل آب می نوشد.
   مزامیر باب ۱۴ آیه ۱ تا ۳ 
   ۱ احمقان در دل خود می گویند: «خدا وجود ندارد.» اینها اشخاصی فاسد هستند و کارهای زشت می کنند و کار نیک از آنها سر نمی زند. ۲ خداوند از آسمان بر مردم روی زمین می نگرد تا ببیند که آیا شخص فهمیده ای وجود دارد که طالب خدا باشد. ۳ امّا همه گمراه و یکسان فاسد شده اند. حتّی یک نفر نیکوکار هم در بین آنها نیست.
   مزامیر باب ۵۱ آیه ۵ 
   ۵ من از روزی که به دنیا آمدم گناهکار بودم، از همان لحظه ای که نطفه ام در رحم مادرم بسته شد، به گناه آلوده بودم.
   مزامیر باب ۵۳ آیه ۱ تا ۳ 
   ۱ احمقان در دل خود می گویند: «خدا وجود ندارد.» اینها اشخاصی فاسد هستند، کارهای زشت می کنند. و کار نیک از آنها سر نمی زند. ۲ خدا از آسمان بر مردم روی زمین می نگرد تا ببیند آیا شخص فهمیده ای وجود دارد که طالب خدا باشد. ۳ امّا همه گمراه و یکسان فاسد شده اند، حتّی یک نفر نیکوکار هم در بین آنها نیست.
   مزامیر باب ۱۳۰ آیه ۳ 
   ۳ خداوندا، اگر گناهان ما را به یاد آوری، چه کسی تبرئه خواهد شد؟
   امثال باب ۲۰ آیه ۹ 
   ۹ چه کسی می تواند بگوید که دل خود را پاک نگاه داشته ام و بی گناه هستم؟
   اشعیا باب ۱ آیه ۵ تا ۶ 
   ۵ چرا به سرکشی خود ادامه می دهی ای اسرائیل؟ آیا می خواهی بیش از این مجازات شوی ؟ هم اکنون سرت زخمی و قلب و فکرت بیمار است. ۶ تمام بدنت -‌از سر تا به پا- پوشیده از تاول و زخم و جراحت است و جای سالمی در آن نیست. زخمهای تو هنوز پاک نشده و مرهم و دارویی بر آن نگذاشته اند.
   اشعیا باب ۵۳ آیه ۶ 
   ۶ همه ما مثل گوسفندان گمشده بودیم و هریک از ما به راه خود می رفت. خداوند گناه ما را به حساب او آورد، و او به جای ما متحمّل آن مجازات شد.
   اشعیا باب ۶۴ آیه ۶ 
   ۶ ما همه گناهکاریم، و حتّی بهترین کارهای ما سرتاسر ناپاک است. به خاطر گناهانمان، ما مانند برگهای پژمرده ای هستیم که باد آنها را پراکنده می کند.
   ارمیا باب ۱۷ آیه ۹ 
   ۹ «کیست که بتواند دل انسان را درک کند؟ چیزی فریبنده تر از آن نیست، و آن به حدّی بیمار است که علاجی برای آن وجود ندارد.
   متی باب ۱۲ آیه ۳۴ تا ۳۵ 
   ۳۴ ای مارها، شما که آدمهای شریری هستید چگونه می توانید سخنان خوب بگوئید؟ زیرا زبان از آنچه دل را پر ساخته است سخن می گوید. ۳۵ مرد نیکو از خزانه نیکوی درون خویش نیکی و مرد بد از خزانه بد درون خود بدی به بار می آورد.
   مرقس باب ۷ آیه ۲۱ تا ۲۳ 
   ۲۱ چون افکار بد از دل بیرون می آید یعنی فسق، دزدی ، آدم کشی، ۲۲ زنا، طمع، خباثت، فریب، هرزگی، حسادت، تهمت، خودبینی و حماقت ۲۳ این ها همه از درون بیرون می آیند و انسان را نجس می سازند.»
   یوحنا باب ۳ آیه ۱۹ 
   ۱۹ حکم محکومیت این است که نور به جهان آمد ولی مردم به علت اعمال شرارت آمیز خود تاریکی را بر نور ترجیح دادند،

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر