۱۳۹۳ دی ۵, جمعه

بخش هایی از کتاب مقدس درباره وسوسه

   امثال باب ۶ آیه ۲۷ تا ۲۸ 
   ۲۷ آیا می توانی آتش را در آغوش بگیری و نسوزی؟ ۲۸ آیا کسی می تواند روی آتش راه برود و پایش نسوزد؟
   متی باب ۴ آیه ۱ تا ۱۱ 
   ۱ آنگاه روح خدا عیسی را به بیابان برد تا ابلیس او را در مقابل وسوسه ها امتحان کند. ۲ عیسی چهل شبانه روز روزه گرفت و سرانجام گرسنه شد. ۳ در آن وقت وسوسه کننده به او نزدیک شده گفت:« اگر تو پسر خدا هستی بگو این سنگها نان بشود.» ۴ عیسی در جواب گفت:« کتاب مقدس می فرماید: زندگی انسان فقط بسته به نان نیست بلکه به هر کلمه ای که خدا می فرماید.» ۵ آنگاه ابلیس او را به بیت المقدس برده بر روی کنگره معبد بزرگ قرار داد ۶ و به او گفت: « اگر تو پسر خدا هستی خود را از اینجا به پائین بینداز زیرا کتاب مقدس می فرماید: او به فرشتگان خود فرمان خواهد داد و آنان تو را بر روی دست خواهند برد مبادا پایت به سنگی بخورد.» ۷ عیسی جواب داد:« کتاب مقدس همچنین می فرماید: خداوند، خدای خود را امتحان نکن.» ۸ بار دیگر ابلیس او را بر بالای کوه بسیار بلندی برد و تمامی ممالک جهان و شکوه و جلال آنها را به او نشان داد ۹ و گفت:« اگر پیش من سجده کنی و مرا بپرستی همه اینها را به تو خواهم داد.» ۱۰ عیسی به او فرمود:« دور شو، ای شیطان کتاب مقدس می فرماید: باید خداوند ،خدای خود را بپرستی و فقط او را خدمت نمائی.» ۱۱ آنگاه ابلیس عیسی را ترک نمود و فرشتگان آمده او را خدمت کردند.
   متی باب ۶ آیه ۱۳ 
   ۱۳ ما را از وسوسه ها دور نگهدار و از شریر رهائی ده زیرا پادشاهی و قدرت و جلال تا ابدالآباد از آن تو است. آمین»
   متی باب ۱۸ آیه ۶ تا ۹ 
   ۶ « وای به حال کسی که باعث لغزش یکی از این کوچکان که بمن ایمان دارند بشود. برای او بهتر می بود که سنگ آسیابی بگردنش آویخته شود و در اعماق دریا غرق گردد. ۷ وای بر دنیا که باعث چنین لغزشهائی می شود! مسلمأ لغزشهائی پیش خواهد آمد اما وای بر کسی که باعث این لغزشها شود. ۸ بنابراین اگر دست یا پای تو، تو را به گناه بکشاند آنرا قطع کن و دور بینداز زیرا برای تو بهتر است که بدون دست یا پا وارد حیات گردی تا با دو دست و دو پا به داخل آتش ابدی افکنده شوی. ۹ و اگر چشم تو، تو را به گناه می کشاند آنرا در آور و دور بینداز زیرا بهتر است که با یک چشم وارد حیات شوی تا با دو چشم به آتش دوزخ افکنده شوی.»
   مرقس باب ۴ آیه ۴ تا ۱۹ 
   ۴ وقتی مشغول پاشیدن بذر بود مقداری از بذرها در راه افتاد و پرندگان آمده آنها را خوردند . ۵ بعضی از دانه ها روی سنگلاخ جائیکه خاک کم بود افتاد و چون زمین عمقی نداشت زود سبز شد ۶ اما وقتی خورشید بر آنها تابید همه سوختند و چون ریشه ای نداشتند خشک شدند. ۷ مقداری از بذرها در میان خارها افتاد و خارها دشد کرده آنها را خفه کردند و جوانه ها حاصلی نیاوردند ۸ و بعضی از بذرها در داخل خاک خوب افتادند و سبز شده رشد کردند و ثمر آوردند و حاصل آنها سی برابر ، شصت برابر و صد برابر بود » ۹ و بعد عیسی اضافه کرد : « هر که گوش شنوا دارد بشنود . » ۱۰ وقتی عیسی تنها بود ، همراهانش با آن دوازده نفر در باره مفهوم این مثلها از او سؤال کردند. ۱۱ او جواب داد : « قدرت درک اسرار پادشاهی خدا به شما عطا شده است اما برای دیگران همه چیز بصورت مثل بیان می شود ۱۲ تا « دائماً نگاه کنند و چیزی نبینند ، پیوسته بشنوند و چیزی نفهمند ، مبادا بسوی خدا برگردند و آمرزیده شوند . » ۱۳ سپس عیسی بآنها گفت : « شما این مثل را نمیفهمید ؟ پس چگونه سایر مثلها را خواهید فهمید؟ ۱۴ برزگر کلام خدا را پخش می کند ، ۱۵ دانه هائیکه در کنار راه میافتند کسانی هستند که به محض این که کلام خدا را میشنوند شیطان می آید و کلامی را که در دلهایشان کاشته شده است را می رباید. ۱۶ دانه هائی که در زمین سنگلاخ میافتند، مانند کسانی هستند که بمحض شنیدن کلام خدا با خوشحالی آن را قبول می کنند ۱۷ اما کلام در آنها ریشه نمی گیرد و دوامی ندارد و وقتی بخاطر کلام زحمت و یا گرفتاری برای آنها پیش می آید فوراً دلسرد می شوند. ۱۸ دانه هائی که در میان خارها میافتند مانند کسانی هستند که کلام را میشنوند ۱۹ اما نگرانی های زندگی و عشق به مال دنیا و هوی و هوس و چیزهای دیگر داخل می شوند و کلام را خفه می کنند و آنرا بی ثمر می سازند
   مرقس باب ۹ آیه ۴۲ 
   ۴۲ اما هر کسی یکی از این کوچکان را که بمن ایمان دارند گمراه سازد، برای او بهتر است که با سنگ آسیائی بدور گردن خود بدریا انداخته شود.
   مرقس باب ۱۳ آیه ۳۳ تا ۳۷ 
   ۳۳ هوشیار و آگاه باشید، شما نمی دانید آن زمان کی می آید. ۳۴ آمدن آن روز مانند شخصی است که به سفر رفته و خانه خود را به خادمان سپرده است تا هر کس کار خود را انجام دهد و به دربان سپرده است که گوش به زنگ باشد. ۳۵ پس بیدار باشید چون نمی دانید که صاحب خانه کی می آید، شب یا نصف شب، وقت سحر یا سپیده دم. ۳۶ مبادا او ناگهان بیاید و شما را در خواب ببیند. ۳۷ آنچه را به شما می گویم، به همه می گویم: بیدار باشید.»
   مرقس باب ۱۴ آیه ۳۷ تا ۳۸ 
   ۳۷ عیسی برگشت و ایشان را در خواب دید، پس به پطرس گفت« ای شمعون، خواب هستی؟ ایا نمی توانستی یک ساعت بیدار بمانی؟ ۳۸ بیدار باشید و دعا کنید تا از وسوسه ها بدور بمانید. روح مشتاق است اما جسم ناتوان.»
   لوقا باب ۲۱ آیه ۳۳ تا ۳۶ 
   ۳۳ آسمان و زمین از بین خواهد رفت اما سخنان من هرگز از بین نخواهد رفت. ۳۴ مراقب باشید و نگذارید دلهای شما با پرخوری و مستی و اندیشه های دنیوی تیره و تار شود، چون آن روز بزرگ ناگهان فرا می رسد. ۳۵ آن روز مانند دامی بر سر همه آدمیان در سراسر دنیا خواهد افتاد. ۳۶ پس گوش به زنگ باشید و در تمام اوقات دعا کنید تا قدرت آن را داشته باشید که همه رنجهایی را که بزودی پیش می آید پشت سر بگذارید و در حضور پسر انسان بایستید.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر