۱۳۹۳ آذر ۱۱, سه‌شنبه

بخش هایی از کتاب مقدس درباره رنج

سموئیل دوم باب ۷ آیه ۱۴ 
   ۱۴ من پدر او خواهم بود و او پسر من خواهد بود. امّا اگر بی عدالتی کند من او را مانند پدری که پسرش را تنبیه می کند، مجازات خواهم کرد.
   ایوب باب ۵ آیه ۱۷ تا ۲۷ 
   ۱۷ خوشا به حال کسی که خدا او را تنبیه می کند، پس تو نباید از تنبیه قادر مطلق آزرده شوی، ۱۸ زیرا اگر خدا کسی را مجروح می کند، خودش هم جراحت او را می بندد، بیمار می سازد و شفا می دهد. ۱۹ او بارها تو را از بلاهای گوناگون نجات خواهد داد. ۲۰ در وقت قحطی تو را از مرگ رهایی می بخشد و هنگام جنگ از دَم شمشیر. ۲۱ از زخمِ زبان در امان خواهی بود و از هلاکت، تو را خواهد رهانید. ۲۲ به جنگ و قحطی خواهی خندید و از حیوانات وحشی نخواهی ترسید. ۲۳ زمینی را که شخم می زنی بدون سنگ خواهد بود و با حیوانات وحشی در صلح و صفا زندگی خواهی کرد. ۲۴ خانه ات محفوظ بوده و اموال تو دزدیده نخواهد شد. ۲۵ فرزندانت همچون علف صحرا، زیاد خواهند شد. ۲۶ مانند خوشه رسیده گندم، که در موسمش درو می شود، در پیری و سالخوردگی از جهان خواهی رفت. ۲۷ ما همه را تحقیق کردیم و تمام اینها حقیقت دارند. پس تو باید بپذیری.
   ایوب باب ۱۳ آیه ۱۵ 
   ۱۵ هیچ امیدی ندارم. گرچه خدا مرا بکشد، در حضور او از خود دفاع خواهم کرد.
   ایوب باب ۲۳ آیه ۱۰ 
   ۱۰ او هر قدمی که برمی دارم می بیند و وقتی که مرا آزمایش کند، مانند طلای ناب بیرون می آیم.
   مزامیر باب ۶ آیه ۱ تا ۱۰ 
   ۱ خداوندا، نسبت به من خشمگین مباش و در غضب خود مرا تنبیه نکن. ۲ خداوندا، افسرده دلم، بر من رحم فرما؛ بسیار ناتوانم، پس ای خداوند یاریم کن. ۳ جان من بشدّت پریشان است. ای خداوند تا به کی صبر کنم؟ ۴ بیا ای خداوند و مرا نجات بده؛ مرا به به خاطر رحمت خود رهایی ده. ۵ در دنیای مردگان یادی از تو نیست و کسی در آنجا تو را سپاس نمی گوید. ۶ از ناله خسته شده ام. هر شب سیل اشک در رختخواب من جاری است. ۷ به سختی می توانم ببینم؛ چشمانم ورم کرده اند زیرا از دست دشمنانم گریه بسیار نموده ام. ۸ ای بدکاران، از من دور شوید، زیرا خداوند صدای گریه مرا شنیده است. ۹ خداوند التماس مرا شنیده و دعای مرا مستجاب نموده است. ۱۰ دشمنانم بشدّت شرمنده گردیده و با خجالت از پیشگاه خداوند رانده می شوند.
   مزامیر باب ۳۱ آیه ۱ تا ۴ 
   ۱ خداوندا، به تو پناه می آورم، شرمسارم مکن. تو خدای عادل هستی، پس مرا نجات بده. ۲ دعایم را مستجاب فرما و هرچه زودتر نجاتم ده. پُشت و پناه من باش؛ و با قدرت خود مرا برهان. ۳ تو پناهگاه و پشتیبان من هستی. به خاطر نام خود راهنمای من باش و هدایتم کن. ۴ مرا از دامی که برایم گسترده اند برهان، زیرا تو پناهگاه من هستی.
   مزامیر باب ۳۱ آیه ۱۴ تا ۱۷ 
   ۱۴ امّا ای خداوند، من بر تو اعتماد دارم و می گویم: «تو خدای من هستی.» ۱۵ زندگی من در دست توست، مرا از دست دشمنانم و کسانی که مرا می آزارند، برهان. ۱۶ چشم این بنده ات را به نور جمالت روشن کن و با رحمت پایدارت مرا نجات بده. ۱۷ خداوندا، از تو تمنّا می کنم که مرا خجل نسازی، بلکه بگذار مردمان شریر، شرمنده و سرافکنده شوند و خاموش به دیار مردگان بروند.
   مزامیر باب ۵۰ آیه ۱۵ 
   ۱۵ در مواقع سختی و مشکلات مرا صدا کنید. من شما را رهایی می دهم و شما مرا ستایش خواهید کرد.
   مزامیر باب ۶۱ آیه ۱ تا ۲ 
   ۱ خدایا، ناله مرا بشنو و به دعای من گوش بده. ۲ در پریشانی و از این دیار غریب رو به سوی تو می آورم، تو مرا به مکانی مطمئن رهبری فرما.
   مزامیر باب ۸۵ آیه ۵ تا ۷ 
   ۵ آیا همیشه بر ما غضبناک می باشی؟ آیا هرگز از خشم خود دست برنمی داری؟ ۶ آیا نمی خواهی که قدرت و نیروی ما را به ما بازگردانی، تا ما که قوم تو هستیم در تو شادی کنیم؟ ۷ خداوندا، ما را از محبّت پایدارت برخوردار گردان و به ما کمکی نجات بخش فرما.
   مزامیر باب ۱۱۹ آیه ۷۱ 
   ۷۱ تنبیه من به نفع من بود، زیرا سبب شد که اوامر تو را یاد بگیرم.
   امثال باب ۳ آیه ۱۱ تا ۱۲ 
   ۱۱ ای فرزند من وقتی خداوند تو را تنبیه می کند، خوب توجّه کن و وقتی تو را سرزنش می کند، دلگیر نشو. ۱۲ چون خداوند کسانی را که دوست دارد، تربیت می نماید؛ مانند والدینی که فرزند عزیز خود را تربیت می کنند.
   امثال باب ۲۴ آیه ۱۰ 
   ۱۰ اگر نتوانی سختی های زندگی را تحمّل کنی، شخص ضعیفی هستی.
   مراثی ارمیا باب ۳ آیه ۲۲ تا ۲۳ 
   ۲۲ زیرا محبّت خداوند پایدار و رحمت او بی پایان است. ۲۳ آنها هر صبح تازه می باشند و وفاداری او عظیم می باشد.
   متی باب ۵ آیه ۴ 
   ۴ خوشا به حال ماتم زدگان، زیرا ایشان تسلی خواهند یافت.
   متی باب ۵ آیه ۱۰ تا ۱۲ 
   ۱۰ خوشا به حال کسانیکه در راه نیکی جفا می بینند، زیرا پادشاهی آسمانی از آن ایشان است. ۱۱ خوشحال باشید اگر به خاطر من به شما اهانت می کنند و جفا می رسانند و به ناحق هرگونه افترائی به شما می زنند. ۱۲ خوشحال باشید و بسیار شادی کنید، زیرا پاداش شما در آسمان عظیم است چون همینطور به پیامبران قبل از شما نیز جفا می رسانیدند.
   متی باب ۱۰ آیه ۲۹ تا ۳۱ 
   ۲۹ آیا دو گنجشک به یک ریال فروخته نمی شود؟ با وجود این، بدون اجازه پدر آسمانی شما حتی یکی از آنها به زمین نخواهد افتاد. ۳۰ واما در مورد شما، حتی موهای سر شما شمرده است . ۳۱ پس نترسید، شما از گنجشکهای بیشمار بیشتر ارزش دارید.
   متی باب ۱۱ آیه ۲۸ 
   ۲۸ ای تمامی زحمتکشان و گرانباران، نزد من بیائید و من به شما آرامی خواهم داد.
   متی باب ۲۶ آیه ۳۹ 
   ۳۹ عیسی کمی جلوتر رفت ، رو به زمین نهاد و دعا کرده گفت : « ای پدر اگر ممکن است این پیاله را از من دور کن اما نه به اراده من بلکه به اراده تو.»
   متی باب ۲۶ آیه ۴۲ 
   ۴۲ عیسی بار دیگر رفت و دعا نموده گفت : « ای پدر ، اگر راه دیگری نیست جز این که من این پیاله را بنوشم پس اراده تو انجام شود.»
   متی باب ۲۶ آیه ۴۴ 
   ۴۴ پس ، از پیش آنان رفت و برای بارسوم به همان کلمات دعا کرد .
   مرقس باب ۱۴ آیه ۳۶ 
   ۳۶ پس گفت « ای پدر، همه چیز برای تو ممکن است، این پیاله را از من دور ساز، اما نه به خواست من بلکه به اراده تو.»
   لوقا باب ۱۸ آیه ۱ 
   ۱ عیسی برای شاگردان مَثَلی آورد تا نشان دهد که باید همیشه دعا کنند و هرگز دلسرد نشوند.
   یوحنا باب ۱۴ آیه ۱ 
   ۱ « دلهای شما مضطرب نشود. به خدا توکل نمائید، به من نیز ایمان داشته باشید.
   یوحنا باب ۱۴ آیه ۱۶ 
   ۱۶ و من از پدر درخواست خواهم کرد و او پشتیبان دیگری به شما خواهد داد که همیشه با شما بماند
   یوحنا باب ۱۴ آیه ۱۸ 
   ۱۸ شما را تنها نمی گذارم، پیش شما برمی گردم.
   یوحنا باب ۱۴ آیه ۲۷ 
   ۲۷ « آرامش برای شما به جا می گذارم، من آرامش خود را به شما می دهم. جهان نمی تواند آن آرامش را به طوری که من به شما می دهم بدهد. دلهای شما مضطرب نشود و ترسان نباشید.
   یوحنا باب ۱۵ آیه ۱ تا ۲ 
   ۱ « من تاک حقیقی هستم و پدر من باغبان است. ۲ هر شاخه ای را که در من ثمر نیاورد میبرد و هر شاخه ای که ثمر بیاورد آنرا پاک می سازد تا میوۀ بیشتری ببار آورد.
   یوحنا باب ۱۶ آیه ۳۳ 
   ۳۳ این چیزها را به شما گفتم تا در اتحاد با من آرامش داشته باشید. در جهان رنج و زحمت خواهید داشت. ولی شجاع باشید، من بر دنیا چیره شده ام.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر