۱۳۹۳ بهمن ۱۸, شنبه

بخش هایی از کتاب مقدس درباره مرگ 2

لوقا باب ۱۶ آیه ۱۹ تا ۳۱ 
   ۱۹ مرد ثروتمندی بود که همیشه لباسی ارغوانی و از کتان لطیف می پوشید و با خوشگذرانی فراوان زندگی می کرد. ۲۰ در جلوی در خانه او گدای زخم آلودی به نام ایلعازر خوابیده بود، ۲۱ که آرزو می داشت با ریزه های سفره آن ثروتمند شکم خود را پر کند. حتی سگها می آمدند و زخمهای او را می لیسیدند. ۲۲ یک روز آن فقیر مرد و فرشتگان او را به آغوش ابراهیم بردند. آن ثروتمند هم مرد و به خاک سپرده شد. ۲۳ او که در دنیای مردگان در عذاب بود، نگاهی به بالا کرد و از دور، ابراهیم را با ایلعاذر که در کنار او بود دید. ۲۴ فریاد زد: ای پدر من ابراهیم، به من رحم کن. ایلعاذر را بفرست تا سر انگشتش را به آب بزند و زبان مرا خنک کند چون من در این آتش عذاب می کشم. ۲۵ اما ابراهیم گفت: فرزندم، به خاطر بیاور که وقتی زنده بودی همه چیزهای خوب نصیب تو و همه بدیها نصیب ایلعاذر شد. حالا او در اینجا آسوده است و تو در عذاب هستی. ۲۶ اما کار به اینجا تمام نمی شود شکاف عمیقی میان ما و شما قرار دارد. هر که از این طرف بخواهد به شما برسد نمی تواند از آن بگذرد و کسی هم نمی تواند از آن طرف پیش ما بیاید. ۲۷ او جواب داد: پس ای پدر، التماس می کنم ایلعاذر را به خانه پدر من، ۲۸ که در آن پنج برادر دارم، بفرست تا آنان را با خبر کند، مبادا آنان هم به این محل عذاب بیایند. ۲۹ اما ابراهیم گفت: آنها موسی و انبیا را دارند، به سخنان ایشان گوش بدهند. ۳۰ آن مرد جواب داد: نه، ای پدر، اگر کسی از مردگان پیش ایشان برود، توبه خواهند کرد. ۳۱ ابراهیم در پاسخ فرمود: اگر به سخنان موسی و انبیا گوش ندهند، حتی اگر کسی هم پس از مرگ زنده شود، باز باور نخواهند کرد.»
   لوقا باب ۲۳ آیه ۴۳ 
   ۴۳ عیسی جواب داد: «خاطر جمع باش، امروز با من در فردوس خواهی بود.»
   یوحنا باب ۱۱ آیه ۱۱ 
   ۱۱ عیسی این را گفت و افزود:« دوست ما ایلعازر خوابیده است اما من می روم تا او را بیدار کنم.»
   یوحنا باب ۱۱ آیه ۲۵ تا ۲۶ 
   ۲۵ عیسی گفت:« من قیامت و حیات هستم. کسی که بمن ایمان بیاورد حتی اگر بمیرد، حیات خواهد داشت ۲۶ و کسی که زنده باشد و به من ایمان بیآورد هرگز نخواهد مرد. آیا این را باور می کنی؟»
   رومیان باب ۵ آیه ۱۲ تا ۱۵ 
   ۱۲ گناه بوسیلۀ یک انسان بجهان وارد شد و این گناه مرگ را به همراه آورد. در نتیجه، چون همه گناه کردند مرگ همه را در بر گرفت. ۱۳ قبل از شریعت گناه در جهان وجود داشت اما چون شریعتی در بین نبود گناه به حساب آدمیان گذاشته نمی شد. ۱۴ با وجود این باز هم مرگ بر انسانهائی که از زمان « آدم » تا زمان موسی زندگی می کردند حاکم بودـ حتی بر آنانیکه مانند « آدم » ، از فرمان خدا سرپیچی نکرده بودند. آدم نمونۀ آن کسی است که قرار بود بیاید. ۱۵ اما این دو ، مثل هم نیستند ، زیرا بخشش الهی با گناهی که بوسیله آدم بجهان وارد شد قابل مقایسه نیست .درست است که بسیاری بخاطر گناه یکنفر مردند اما چقدر بیشتر فیض خدا و بخششی که از فیض آدم ثانی یعنی عیسی مسیح ناشی شده به فراوانی در دسترس بسیاری گذاشته شده است .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر