۱۳۹۳ بهمن ۱۴, سه‌شنبه

اسلام و حقوق بشر بخش سی وسه

صرفا مردم ناآگاهانه بدنبال خميني پيش رفتند و نتيجه ي نهائي آن ، استبداد ديني وحشتناكي شد كه تاريخ كمتر به خود ديده است. در اوائل انقلاب، مردم با دستور خميني تمام كسانيكه از آزادي و حقوق انساني آنان دفاع مي كردند را طرد و نابود كردند. مردم بدون آگاهي، صرفا در تبعيت از خميني، در جنگ 8 ساله شركت كردند و حد اقل يك ميليون انسان بيگناه را به خاك وخون كشيدند. مردم بيش از 30 سال است كه در تيعيت از ولايت فقيه، دشمني احمقانه اي را با كل جهان ادامه داده اند و خسارات عظيمي را متوجه خود و جهانيان كرده اند. اين مذهب است كه افسار ما مردمان را در دست روحانيون مي گذارد، و گرنه بسيج يك ملت بدون پشتوانه ي مذهبو بدون روحاني امكانپذير نيست. خلاصه در 100 ساله ي گذشته تمامي تلاشهاي مردم ايران براي آزادي، حقوق بشر و دموكراسي توسط روحانيون و بدست مردم تابع، به ناكامي كشيده شده است. اين سخن به اين معني
نيست كه ديگران يا عوامل ديگر نقشي نداشته اند اما نقش روحانيون محوري بوده است. توجه كنيد حقوق بشر و دموكراسي در پي تربيت انسانهائي است با كرامت فردي، و داراي استقلال فكري نه گوسفنداني سر بزير. بس است اينهمه گوسفند منشي براي ما كافي نيست؟
- با توجه به اينكه بستر فرهنگي تمام اديان و از جمله اسلام در جوامع بسيار قديمي و عقب افتاده بوده و اكثر دستورات غير عبادي آنان امروزه كارآئي ندارند. روحانيون بعنوان متوليان اديان، پيوسته بعنوان سدي نيرومند در مقابل تغيير و پيشرفت و علم و تمدن عمل كرده اند. و اين يك عامل اساسي در عقب افتادگي پايدار در قرون وسطاي اروپا و در جوامع اسلامي در سده هاي اخير است. هر آنچه از مظاهر علم و تمدن هم كه بصورت صوري به جهان اسلام آمده است توسط افراد ضعيف الايمان آورده شده وبه جوامع ما با تاخير فراوان تحميل شده است .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر