۱۳۹۳ اسفند ۱, جمعه

اسلام و حقوق بشر بخش سی وپنج

جالب است كه نظر انيشتين را نيز در مورد روحانيون بدانيد: او مي گويد هر مذهبي در درجه ي اول از ترس از جهان ناشناخته سرچشمه مي گيرد و سپس مي گويد" در تاريخ بشر، اين ترس بطور منظم توسط روحانيت دامن زده شده و مورد بهره برداري قرار گرفته است. اينها خود را رابط بين انسانها و قدرتهاي رعب انگيز قلمداد مي كنند تا از اين راه سلطه ي خويش را تثبيت كنند...زمامداران نيز گاه از اين ترس براي حفظ قدرت خويش استفاده كرده اند...و گاه ميان آنان و طبقه ي روحاني ائتلاف نزديكي برقرار شده است كه از اشتراك منافع ايندو در امر استيلاجوئي اقليتي ممتاز بر اكثريتي مطيع و استثمار اين اكثريت توسط اين اقليت سرچشمه مي گيرد....كار اساسي همه ي تشكيلات مذهبي، اعم از كنيسه و كليسا و مسجد، در هر مقطع زماني- مكاني، مبارزه با دانش و سركوبي آزاد انديشان به جرم انحراف از مذهب بوده است، زيرا تثبيت حاكميت آنان مستلزم اين
بوده كه پيروان مذهب همواره صغيراني باقي بمانند كه حق و اجازه ي سوال در باره ي صحت دستورات مذهبي نداشته باشند."
بهر روي، مذاهب، يك طبقه ي ممتاز بنام روحاني را ايجاد كرده اند كه از برترين امتيازات طبقاتي بعد از پادشاهان برخوردار بوده اند و اين امتيازات در جمهوري اسلامي به اوج خود رسيد. امروز آنان همه چيز ما هستند : هم پادشاه و هم روحاني و هم سرمايه دار. و البته، خود را با ماانسانهاي عادي (بقول خودشان عوام كالانعام) هم مخلوط نمي كنند لباس ويژه دارند، دادگاه ويژه دارند و حقوق و امكانات ويژه.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر