۱۳۹۳ بهمن ۲۶, یکشنبه

بخش هایی از کتاب مقدس درباره مرگ 3

رومیان باب ۶ آیه ۶ تا ۱۱ 
   ۶ اینرا می دانیم که : آن آدمیکه در پیش بودیم با مسیح بر روی صلیب او کشته شد، تا نفس گناهکار نابود گردد و دیگر بردگان گناه نباشیم ، ۷ زیرا کسیکه مرد از گناه آزاد شده است . ۸ اگر ما با مسیح مردیم ایمان داریم که همچنین با ا و خواهیم زیست ، ۹ زیرا می دانیم چون مسیح پس از مرگ زنده شده است او دیگر هرگز نخواهد مرد یعنی مرگ دیگر بر او تسلط نخواهد یافت . ۱۰ مسیح مرد و با این مرگ یک بار برای همیشه نسبت بگناه مرده است ولی او زنده شد و دیگر برای خدا زندگی می کند. ۱۱ همین طور شما نیز باید خود را نسبت بگناه مرده ، اما نسبت بخدا در اتحاد با مسیح عیسی زنده بدانید.
   رومیان باب ۸ آیه ۱۰ تا ۱۳ 
   ۱۰ اما اگر مسیح در وجود شما ساکن است ـ حتی اگر بدن شما بعلت گناه محکوم بمرگ باشد ، روح خدا بشما حیات می بخشد ، چون شما کاملا نیک محسوب شده اید. ۱۱ اگر روح خدا که مسیح را پس از مرگ زنده گردانید در وجود شما ساکن باشد همانطور که او را پس از مرگ زنده گردانید بوسیلۀ همان روح القدس که در شما ساکن است بجسم فانی شما هم حیات خواهد بخشید. ۱۲ پس ای برادران ، ما مدیونیم اما نه به طبیعت نفسانی خود و نه به پیروی از خواهش های نفس ، ۱۳ زیرا اگر مطابق طبیعت نفسانی خود زندگی کنید خواهید مرد. اما اگر بیاری روح خدا اعمال جسمانی را نابود سازید ، خواهید زیست .
   رومیان باب ۱۴ آیه ۷ تا ۸ 
   ۷ هیچ یک از ما فقط برای خود زندگی نمی کند و یا فقط برای خود نمی میرد ، اگر زیست می کنیم برای خداوند زندگی می نمائیم ۸ و اگر بمیریم برای خداوند میمیریم . پس خواه زنده و خواه مرده متعلق بخداوند هستیم ،
   قرنتیان اول باب ۱۵ آیه ۲۱ تا ۲۲ 
   ۲۱ زیرا چنانکه مرگ بوسیله یک انسان آمد همانطور قیامت از مردگان نیز بوسیله یک انسان دیگر فرا رسید. ۲۲ و همانطور که همۀ آدمیان بخاطر همبستگی با آدم میمیرند ، تمام کسانی که با مسیح متحدند زنده خواهند شد.
   قرنتیان اول باب ۱۵ آیه ۲۶ 
   ۲۶ آخرین دشمنی که برانداخته میشود مرگ است.
   قرنتیان اول باب ۱۵ آیه ۵۱ تا ۵۷ 
   ۵۱ گوش دهید تا رازی را برای شما فاش سازم . همۀ ما نخواهیم مرد ۵۲ بلکه در یک لحظه با یک چشم بهم زدن بمحض آنکه صدای شیپور آخر شنیده شود تغییر خواهیم یافت زیرا شیپور بصدا در می آید و مردگان برای حیات فنا ناپذیر زنده میشوند و ما نیز تغییر خواهیم یافت ۵۳ زیرا فنا باید با بقاء پوشیده شود و مرگ بحیات جاودان ملبس گردد. ۵۴ حیات پوشیده شود آنچه کلام خدا می فرماید به حقیقت خواهد پیوست که « مرگ نابود گشته و پیروزی ، کامل گردیده است » ۵۵ ای مرگ ، پیروزی تو کجاست و ای موت ، نیش تو کجا ؟» ۵۶ نیش مرگ از گناه زهر آگین میشود و گناه از شریعت قدرت می گیرد. ۵۷ اما خدا را شکر که او بوسیلۀ خداوند ما عیسی مسیح بما پیروزی بخشیده است .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر