۱۳۹۳ مهر ۲۹, سه‌شنبه

بخش های کوتاهی ازعهد عتیق و عهد جدید درباره ی پادشاهی خداوند

 مزامیر باب ۲۲ آیه ۲۸ 
   ۲۸ خداوند پادشاه است و بر همه ملتّها فرمانروایی خواهد کرد.
   اشعیا باب ۹ آیه ۶ تا ۷ 
   ۶ برای ما فرزندی زاییده، پسری به ما داده شده است و او بر ما سلطنت خواهد کرد. اسم او «مشاور عجیب، خدای قدیر، پدر سرمدی و شاهزاده صلح و سلامتی» خواهد بود. ۷ قدرت شاهانه اش روز افزون، و مملکتش همیشه در صلح خواهد بود. او مثل خاندانش داوود سلطنت می کند و قدرتش از حال تا ابد بر نیکی و عدالت متّکی خواهد بود. خدای متعال با اشتیاق این کار را به کمال خواهد رسانید.
   دانیال باب ۲ آیه ۲۰ تا ۲۱ 
   ۲۰ قدرت و حکمت از خداست. نام او تا به ابد متبارک باد. ۲۱ او زمانها و فصلها را تغییر می دهد. پادشاهان را منصوب و معزول می کند. او حکمت را به حکیمان و دانش را به دانشمندان عطا می فرماید.
   دانیال باب ۲ آیه ۳۷ 
   ۳۷ ای پادشاه، تو شاه شاهان هستی. خدای آسمان به تو سلطنت و قدرت و قوّت و جلال بخشیده است.
   متی باب ۲۲ آیه ۱۷ تا ۲۱ 
   ۱۷ پس به ما بگو عقیده تو در این باره چیست ؟ آیا دادن مالیات به امپراطور روم جایز است یا نه ؟» ۱۸ عیسی به نیرنگ آنان پی برد و به آنان فرمود : « ای ریاکاران ، چرا می خواهید مرا امتحان کنید؟ ۱۹ سکه ای را که با آن مالیات خود را می پردازید به نشان دهید.» آنها یک سکه نقره به او دادند. ۲۰ عیسی پرسید: « این تصویر و عنوان مال کیست ؟» ۲۱ آنها جواب دادند: « مال قیصر .» عیسی به آنان فرمود: « پس آنچه را که مال قیصر است به قیصر و آنچه را که مال خدا است به خدا بدهید.»
   لوقا باب ۲۰ آیه ۲۵ 
   ۲۵ عیسی فرمود: «پس آنچه مال قیصر است به قیصر و آنچه مال خداست به خدا بدهید.»
   یوحنا باب ۱۹ آیه ۱۰ تا ۱۱ 
   ۱۰ پیلاطس گفت:« آیا به من جواب نمی دهی؟ مگر نمی دانی که من قدرت دارم تو را آزاد سازم و قدرت دارم تو را مصلوب نمایم؟» ۱۱ عیسی در جواب گفت:« تو هیچ قدرتی بر من نمی داشتی اگر خدا آنرا بتو نمی داد. از این رو کسی که مرا به تو تسلیم نمود تقصیر بیشتری دارد.»
   رومیان باب ۱۳ آیه ۱ تا ۷ 
   ۱ همه باید از اولیاء امور اطاعت نمایند زیرا بدون اجازۀ خدا هیچ قدرتی وجود ندارد و زمامداران فعلی را خدا منصوب کرده است. ۲ از این جهت هر که با آنها مخالفت کند با آنچه خدا برقرار کرده است مخالفت می کند و بااین عمل خود را محکوم خواهد ساخت ، ۳ زیرا فرمانروایان باعث وحشت نیکوکاران نیستند بلکه بدکاران باید از آنها بترسند . آیا می خواهی از زمامداران ترسی نداشته باشی ؟ در اینصورت نیکی کن و او ترا خواهد ستود. ۴ چونکه او خادم خدا است و برای خیریت تو کار می کند اما اگر کار نادرست انجام دهی از او هراسان باش زیرا او بی سبب صاحب شمشیر نیست بلکه خادم خداست تا غضب خدا را در مورد خطاکاران اجرا نماید. ۵ بنابراین باید از صاحبان قدرت اطاعت کنید ، نه تنها بسبب غضب خدا بلکه بخاطر آسایش وجدان خود نیز. ۶ و بهمین سبب است که شما مالیات می پردازید زیرا اولیاء امور، خادمین خدا هستند و به این دلیل مشغول انجام وظایف خود می باشند. ۷ پس دین خود را نسبت به همه ادا کنید: مالیات را بمستحق مالیات و عوارض را به مأمور وصول عوارض بپردازید و آنکسی را که سزاوار احترام است احترام کنید و صاحبان عزت را عزیز بدارید.
   تیتوس باب ۳ آیه ۱ 
   ۱ به آنها خاطر نشان ساز که مطیع حکمرانان و اولیاء امور بوده و از آنها اطاعت کنند و برای انجام هر گونه نیکوکاری آماده باشند.
   پطرس اول باب ۲ آیه ۱۳ تا ۱۷ 
   ۱۳ به خاطر خداوند ، مطیع همهً قدرتهای انسانی باشید ، خواه پادشاه که مافوق همه است ، ۱۴ خواه فرمانداران که از طرف او مأمور شده اند که بدکاران را تنبیه و نیکوکاران را تشویق نمایند. ۱۵ ارادهً خدا این است که شما با اعمال نیک خود جلوی سخنان جاهلانه مردمان احمق را بگیرید. ۱۶ مثل افرادی که کاملا آزاد هستند زندگی کنید ، اما نگذارید این آزادی شما بهانه ای برای رفتار ناشایست باشد ، زیرا شما هنوز بندگان خدا هستید. ۱۷ همه را محترم بشمارید ، برادران خود را دوست بدارید ، از خدا بترسید و شاه را محترم بدانید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر