۱۳۹۳ آبان ۹, جمعه

اسلام و حقوق بشر بخش دوازده

-همه چيز كفا ر براي مسلمانان حلال است
با توجه به آنچه از قرآن و سنت ارائه شد روشن مي شود كه جان و مال و ناموس و سرزمين كفار بر مسلمانان حلال است مگر اينكه مسلمان شوند .
در حديثي كه قبلا هم ذكر شد.پيامبر، جان و مال كافر را هدر مي داند مگر اينكه مسلمان شود:
قال النبي: امرت ان اقاتل الناس حتي يقولو لا اله الا الله فمن قال لا اله الا الله، عصم مني نفسه و ماله (صحيح بخاري ج 4 ص 58)
ترجمه: پيامبر گويد من مامو ر شده ام با مردم بجنگم تا لا اله الا الله بگويند.
پس كسي كه لا اله الا الله بگويد جان و مالش از دست من در امان است.در حديث مفصلي از امام صادق ( كافي ج 5 ص 11 ) آمده است:...
 و من كان منهم في دار الحرب حل لنل سبيهم و اموالهم و لم يحل مناكحهم و لم يقبل الا الدخول في دار الاسلام او الجزيه او القتل.
ترجمه: اهل كتابي كه در دارالحرب هستند (جزيه نمي پردازند) كنيز گرفتن از آنان (به عبارت ساده يعني دزديدن ويا اسير گرفتن زنان و دخترانشان براي كنيزي) و اموالشان براي ما حلال است. و ازدواج با آنان براي ما جايزنيست (يعني نمي توانيم از آنان همسر انتخاب كنيم، زنان آنان كنيزما هستند نه همسر). و از آنان پذيرفته نمي شود جز اسلام يا جزيه و يا مرگ. سپس در مورد كفار غير كتابي مي گويد:.
 فهولاء لن يقبل منهم الا القتل او الدخول في الاسلام. 
ترجمه: از آنان پذيرفته نمي شود جز مرگ يا اسلام.
در حديث ديگري از امام صادق (كافي ج 5 ص 28 ) سوال شده در مورد شهري از مدائن (بخشي از ايران) كه آيا مجاز است كه به شهر آب بيندازيم يا آنرا آتش بزنيم و يا با منجنيق آنانرا بكوبيم تا مردم آن كشته شوند، درحاليكه در بين آنان كودكان و زنان و پيرمردان و اسراي مسلمان و تجار وجود دارند. امام گفت اين كار را بكنيد و بخاطر اينان (كودكان و زنان و پيرمردان و اسراي مسلمان و تجار) از تهاجم (به روشهاي فوق) به شهر جلوگيري نمي شود . و ديه و كفاره اي (بخاطر اين كشتارها) بر مسلمين
نيست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر