۱۳۹۳ آبان ۴, یکشنبه

موعظاتی از کتاب مقدس درباره انکارنفس

   امثال باب ۲۸ آیه ۲۷ 
   ۲۷ اگر به فقرا کمک کنی، هرگز محتاج نمی شوی، امّا اگر روی خود را از آنها برگردانی، مورد لعنت قرار می گیری.
   متی باب ۵ آیه ۴۶ تا ۴۸ 
   ۴۶ اگر فقط کسانی را دوست بدارید که شما را دوست دارند چه اجری دارید؟ مگر باجگیران همین کار را نمی کنند؟ ۴۷ اگر فقط به دوستان خود سلام کنید چه کار فوق العاده ای کرده اید ؟ مگر بی دینان همین کار را نمی کنند؟ ۴۸ پس شما باید کامل باشید همانطور که پدر آسمانی شما کامل است.
   متی باب ۸ آیه ۱۹ تا ۲۲ 
   ۱۹ یکی از ملایان یهود پیش آمده گفت: « ای استاد، هر جا که بروی به دنبال تو می آیم .» ۲۰ عیسی در جواب گفت: « روباهان برای خود لانه و پرندگان برای خود آشیانه دارند اما پسر انسان جائی ندارد که در آن بیآرامد.» ۲۱ یکی دیگر از پیروان او به او گفت: « ای آقا، اجازه بده اول بروم و پدرم را به خاک بسپارم.» ۲۲ عیسی جواب داد: « به دنبال من بیا و بگذار مردگان، مردگان خود را دفن کنند.»
   متی باب ۱۰ آیه ۲۹ 
   ۲۹ آیا دو گنجشک به یک ریال فروخته نمی شود؟ با وجود این، بدون اجازه پدر آسمانی شما حتی یکی از آنها به زمین نخواهد افتاد.
   متی باب ۱۰ آیه ۳۷ تا ۳۹ 
   ۳۷ هر که پدر یا مادر خود را بیشتر از من دوست داشته باشد لایق من نیست و هر کس که دختر یا پسر خود را بیش از من دوست بدارد لایق من نمی باشد. ۳۸ هر که صلیب خود را برندارد و به دنبال من نیاید لایق من نیست. ۳۹ هر کس فقط در فکر زندگی خود باشد آن را از دست خواهد داد ولی کسی که به خاطر من زندگی خود را از دست بدهد زندگی او در امان خواهد بود.
   متی باب ۱۳ آیه ۴۴ تا ۴۶ 
   ۴۴ « پادشاهی آسمانی مانند گنجی است که در مزرعه ای پنهان شده باشد و شخصی تصادفأ آنرا پیدا کند. او دوباره آنرا پنهان می کند و از خوشحالی می رود، تمام اموال خود را می فروشد و برگشته آن مزرعه را می خرد.» ۴۵ « پادشاهی آسمانی همچنین مانند بازرگانی است که در جستجوی مرواریدها ی زیبا بود ۴۶ وقتیکه مروارید بسیار گرانبهائی پیدا کرد رفته تمام دارائی خود را فروخت و آن را خرید.»
   مرقس باب ۲ آیه ۱۴ 
   ۱۴ همچنانکه می رفت لاوی پسر حلفی را دید که در محل وصول عوارض نشسته بود.عیسی باو گفت : « بدنبال من بیا.» لاوی برخاست و بدنبال او رفت.

نوشته شده توسط مریم میرزایی و علیرضا قدسیه
   مرقس باب ۸ آیه ۳۴ تا ۳۵ 
   ۳۴ پس عیسی مردم و همچنین شاگردانش را پیش خود خواند و به ایشان فرمود« اگر کسی بخواهد از من پیروی کند، باید خود را فراموش کرده و صلیب خود را بردارد و بدنبال من بیاید. ۳۵ زیرا هر که بخواهد جان خود را حفظ کند آنرا از دست خواهد داد، اما هر که بخاطر من و انجیل جان خود را فدا کند آنرا نجات خواهد داد.
   مرقس باب ۹ آیه ۴۳ تا ۴۸ 
   ۴۳ پس اگر دستت باعث گمراهی تو می شود، آن را ببر، زیرا بهتر است بدون دست وارد حیات شوی از این که با دو دست به جهنم بیافتی یعنی به آتشی که خاموشی نمی پذیرد ۴۴ [جائیکه کرم ایشان نمیرد و آتش خاموش نشود.] ۴۵ و اگر پایت تو را گمراه کند، آنرا ببر زیرا بهتر است که لنگ وارد حیات شوی از این که با دو پا به جهنم انداخته شوی ۴۶ [جائیکه کرم ایشان نمیرد و آتش خاموش نشود.] ۴۷ و اگر چشمت تو را منحرف سازد آن را در آور، زیرا بهتر است که با یک چشم وارد پادشاهی خدا شوی از این که با دو چشم به جهنم بیافتی ۴۸ جائیکه کرم ایشان نمیرد و آتش خاموش نشود،
   مرقس باب ۱۰ آیه ۲۱ تا ۲۲ 
   ۲۱ عیسی با محبت به او خیره شده فرمود« یک چیز کم داری، برو آنچه داری بفروش و به فقرا بده که در عالم بالا گنجی خواهی داشت و بعد بیا و از من پیروی کن.» ۲۲ آن شخص چون صاحب ثروت فراوان بود، با قیافه ای محزون و با ناراحتی از آنجا رفت.
   مرقس باب ۱۰ آیه ۲۸ تا ۳۱ 
   ۲۸ پطرس در جواب عیسی شروع به صحبت کرده گفت « بیبین ما از همه چیز خود دست کشیده و پیرو تو شده ایم.» ۲۹ عیسی فرمود« یقین بدانید که هر کس بخاطر من و انجیل ، خانه و یا برادران یا خواهران یا مادر یا پدر یا فرزندان و املاک خود را ترک نماید، ۳۰ در این دنیا صد برابرخانه و برادر و خواهر، مادر و فرزندان و املاک ــ و همچنین رنجها ــ و در آخرت حیات جاودان نصیب او خواهد شد. ۳۱ اما بسیاری از آنان که اکنون اولین هستند آخرین خواهند شد و بسیاری هم که آخرین هستند اولین خواهند شد.»
   مرقس باب ۱۲ آیه ۴۳ تا ۴۴ 
   ۴۳ عیسی شاگردان خود را پیش خود خواند و فرمود« یقین بدانید که این بیوه زن فقیر بیش از همه کسانی که در صندوق پول ریختند پول داده است. ۴۴ چون آنها از آنچه که برای آن مصرفی نداشتند دادند، اما او با وجود تنگدستی، هر چه داشت یعنی تمام معاش خود را داد.»
   لوقا باب ۹ آیه ۵۹ تا ۶۲ 
   ۵۹ عیسی به شخص دیگری فرمود: «با من بیا.» اما او جواب داد: «ای آقا، بگذار اول بروم پدرم را به خاک بسپارم.» ۶۰ عیسی فرمود: «بگذار مردگان، مردگانخود را به خاک بسپارند، تو باید بروی و پادشاهی خدا را در همه جا اعلام نمایی.» ۶۱ شخص دیگری گفت: «ای آقا، من با تو خواهم آمد اما اجازه بفرما اول با خانواده ام خداحافظی کنم.» ۶۲ عیسی به او فرمود: «کسی که مشغول شخم زدن باشد و به عقب نگاه کند لیاقت آن را ندارد که برای پادشاهی خدا خدمت کند.»
   یوحنا باب ۱۲ آیه ۲۵ 
   ۲۵ کسی که جان خود را دوست دارد انرا از دست میدهد و کسی که در این جهان از جان خود بگذرد آنرا تا به حیات جاودانی حفظ خواهد کرد.
   اعمال باب ۲۱ آیه ۱۳ 
   ۱۳ اما پولس در جواب گفت : « این چه کاری است که شما می کنید؟ چرا با اشکهای خود دل مرا می شکنید ؟ من نه فقط حاضرم زندانی شوم بلکه حاضرم در اورشلیم به خاطر عیسی خداوند بمیرم. »
   رومیان باب ۶ آیه ۶ 
   ۶ اینرا می دانیم که : آن آدمیکه در پیش بودیم با مسیح بر روی صلیب او کشته شد، تا نفس گناهکار نابود گردد و دیگر بردگان گناه نباشیم ،
   رومیان باب ۸ آیه ۱۲ تا ۱۳ 
   ۱۲ پس ای برادران ، ما مدیونیم اما نه به طبیعت نفسانی خود و نه به پیروی از خواهش های نفس ، ۱۳ زیرا اگر مطابق طبیعت نفسانی خود زندگی کنید خواهید مرد. اما اگر بیاری روح خدا اعمال جسمانی را نابود سازید ، خواهید زیست .
   رومیان باب ۱۳ آیه ۱۴ 
   ۱۴ خود را باعیسی مسیح ، خداوند مسلح سازید و دیگر در فکر ارضای خواهش های نفسانی خود نباشید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر