۱۳۹۳ آبان ۲۲, پنجشنبه

بخش هایی از کتاب مقدس درباره فدیه

 خروج باب ۲۹ آیه ۳۶ 
   ۳۶ هر روز باید یک گاو نر برای آمرزش گناهان قربانی کنی تا قربانگاه را پاک گردانی. سپس آن را با روغن زیتون تقدیس کن تا مقدّس گردد.
   لاویان باب ۱ آیه ۴ 
   ۴ او باید دست خود را بر سر گاو بگذارد تا قربانی او پذیرفته و گناهانش بخشیده شود.
   مزامیر باب ۴۰ آیه ۶ تا ۸ 
   ۶ تو خواهان قربانی ها و هدایا نیستی. قربانی سوختنی و قربانی گناه را نمی خواهی، امّا تو گوش شنوا به من داده ای تا کلام تو را بشنوم. ۷ پس گفتم: «من حاضرم، دستورات تو در کتاب تورات برای من نوشته شده است، ۸ ای خدای من، چقدر دوست دارم که اراده تو را بجا آورم. من تعالیم تو را در دل خود حفظ می کنم.»
   اشعیا باب ۵۳ آیه ۴ تا ۱۲ 
   ۴ «او متحمّل مجازاتی شد که حقِّ ما بود، و او دردهایی را تحمّل کرد که می بایست ما تحّمل می کردیم. و ما پنداشتیم که درد و رنج و زحمتهای او مجازاتی از جانب خدا بود. ۵ امّا به خاطر گناهان ما، او مجروح شد و به خاطر شرارتهای ما، او مضروب گردید. و به خاطر دردی که او متحمّل شد، شفا یافتیم و به خاطر ضربه هایی که او تحمّل کرد، سالم شدیم. ۶ همه ما مثل گوسفندان گمشده بودیم و هریک از ما به راه خود می رفت. خداوند گناه ما را به حساب او آورد، و او به جای ما متحمّل آن مجازات شد. ۷ «با او، با خشونت رفتار شد، امّا او با فروتنی آن را تحمّل کرد. مانند برّه ای که به کشتارگاه می برند، و مانند گوسفندی که در حال پشم چینی ساکت است، او دهان خود را نگشود. ۸ او را ظالمانه گرفتند، محکوم کردند و به پای مرگ بردند، و هیچ کس اعتنایی به سرنوشت او نداشت. او به خاطر گناهان قوم ما کشته شد. ۹ او را در مقبره شریران و در کنار دولتمندان دفن کردند، هرچند که او هیچ وقت مرتکب جرمی نشده بود و هیچ ناراستی در دهانش نبود.» ۱۰ خداوند می گوید: «این اراده من بود که او متحمّل چنین رنجی بشود. او برای آوردن بخشش و آمرزش قربانی شد به این دلیل زندگی او طولانی خواهد بود و او نواده خود را خواهد دید. و به وسیله او اراده من، که منتهی به مسرّت است، اجرا خواهد شد. ۱۱ بعد از تحمّل یک زندگی پررنج، او ثمره مشقت خود را خواهد دید؛ او خواهد دانست که درد و رنج او بیهوده نبوده است. بنده صادق من که از او خشنودم، دردهای مردم زیادی را تحمّل خواهد کرد. و من به خاطر او، آنها را می بخشم. ۱۲ بنا بر این من مقامی عالی، و جایگاهی میان بزرگان و صاحبان قدرت، به او خواهم داد. او جان خود را با رضایت از دست داد و به سرنوشت شریران مبتلا شد. او جای گناهکاران را گرفت واز خدا خواست تا آنها آمرزیده شوند.»
   متی باب ۲۶ آیه ۲۸ 
   ۲۸ زیرا این است خون من که اجرای پیمان تازه را تائید می کند و برای آمرزش گناهان بسیاری ریخته می شود.
   مرقس باب ۱۰ آیه ۴۵ 
   ۴۵ چون پسر انسان نیامده است تا مخدوم شود بلکه تا به دیگران خدمت کند و جان خود را در راه بسیاری فدا سازد.»
   مرقس باب ۱۴ آیه ۲۳ تا ۲۴ 
   ۲۳ بعد پیاله را گرفت و پس از شکرگذاری به آنها داد وهمه از آن خوردند. ۲۴ عیسی فرمود« این است خون من که برای بسیاری ریخته می شود و نشانه پیمان خدا با انسان است.
   لوقا باب ۲ آیه ۳۰ تا ۳۱ 
   ۳۰ چون چشمانم نجات تو را دیده است، ۳۱ نجاتی که تو در حضور همۀ ملتها آماده ساخته ای،
   لوقا باب ۲۲ آیه ۲۰ 
   ۲۰ به همین ترتیب بعد از شام پیاله ای را به آنان داد و فرمود: «با خون خود که برای شما ریخته می شود پیمان تازه ای بسته ام و این پیاله نشانه آن است.
   لوقا باب ۲۴ آیه ۴۶ تا ۴۷ 
   ۴۶ و فرمود: «این است آنچه نوشته شده که مسیح باید عذاب مرگ را ببیند و در روز سوم دوباره زنده شود ۴۷ و به نام او توبه و آمرزش گناهان به همه ملتها اعلام گردد و شروع آن از اورشلیم باشد.
   یوحنا باب ۱ آیه ۱۹ 
   ۱۹ این است شهادت یحیی وقتی یهودیان اورشلیم، کاهنان و لاویان را پیش او فرستادند تا بپرسند که او کیست.
   یوحنا باب ۱ آیه ۳۶ 
   ۳۶ و وقتی عیسی را دید که از آنجا می گذرد گفت:« این است برۀ خدا.»
   یوحنا باب ۱۱ آیه ۴۹ تا ۵۱ 
   ۴۹ یکی از آنها یعنی قیافا که در آن سال کاهن اعظم بود گفت:« شما اصلاً چیزی نمی دانید. ۵۰ متوجه نیستید که لازم است یک نفر بخاطر قوم بمیرد تا ملت ما بکلی نابود نشود.» ۵۱ او این سخن را از خود نگفت بلکه چون در آن سال کاهن اعظم بود پیشگوئی کرد که عیسی میباید در راه قوم یهود بمیرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر