۱۳۹۳ آبان ۲۵, یکشنبه

بخش هایی از کتاب مقدس درباره تربیت

سموئیل دوم باب ۷ آیه ۱۴ 
   ۱۴ من پدر او خواهم بود و او پسر من خواهد بود. امّا اگر بی عدالتی کند من او را مانند پدری که پسرش را تنبیه می کند، مجازات خواهم کرد.
   دوم تواریخ باب ۷ آیه ۱۳ تا ۱۴ 
   ۱۳ هنگامی که آسمان را می بندم و بارانی نیست، یا فرمان می دهم تا مَلخها کشتزارها را بخورند و یا بلایی در میان قوم خود بفرستم، ۱۴ اگر قوم من که به نام من خوانده می شوند، نزد من دعا کنند و توبه نمایند و از راه های پلید خود باز گردند، آنگاه من از آسمانها خواهم شنید و گناهان ایشان را خواهم بخشید و کامیابی به سرزمین آنها خواهم داد.
   ایوب باب ۵ آیه ۱۷ 
   ۱۷ خوشا به حال کسی که خدا او را تنبیه می کند، پس تو نباید از تنبیه قادر مطلق آزرده شوی،
   مزامیر باب ۶ آیه ۱ 
   ۱ خداوندا، نسبت به من خشمگین مباش و در غضب خود مرا تنبیه نکن.
   مزامیر باب ۳۸ آیه ۱ 
   ۱ خداوندا، هنگامی که خشمناک هستی مرا مجازات نکن.
   مزامیر باب ۷۳ آیه ۱۴ 
   ۱۴ صبح تا شب در زحمت و محنت به سر می برم و هر روز سرزنش می شوم.
   مزامیر باب ۸۹ آیه ۳۲ 
   ۳۲ آنگاه آنها را به خاطر گناهانشان تنبیه و مجازات خواهم کرد.
   مزامیر باب ۹۴ آیه ۱۲ تا ۱۳ 
   ۱۲ خوشا به حال کسی که تو او را تأدیب می کنی و شریعت خود را به او می آموزی. ۱۳ در روز سختی به او آرامش می بخشی؛ روزی که گناهکاران را به مجازات می رسانی.
   مزامیر باب ۱۱۸ آیه ۱۸ 
   ۱۸ گرچه خداوند مرا به سختی تنبیه نمود،ولی نگذاشت که بمیرم.
   مزامیر باب ۱۱۹ آیه ۶۷ 
   ۶۷ پیش از آن که مرا تنبیه نمایی، من گمراه بودم، امّا اینک مطیع کلام تو هستم.
   مزامیر باب ۱۱۹ آیه ۷۵ 
   ۷۵ خداوندا، می دانم که قضاوت تو عادلانه است و مرا نیز از روی انصاف تنبیه نمودی.
   امثال باب ۳ آیه ۱۱ تا ۱۲ 
   ۱۱ ای فرزند من وقتی خداوند تو را تنبیه می کند، خوب توجّه کن و وقتی تو را سرزنش می کند، دلگیر نشو. ۱۲ چون خداوند کسانی را که دوست دارد، تربیت می نماید؛ مانند والدینی که فرزند عزیز خود را تربیت می کنند.
   متی باب ۱۸ آیه ۱۵ تا ۱۷ 
   ۱۵ « اگر برادرت به تو بدی کند، برو و با او در تنهائی در باره آن موضوع صحبت کن. اگر به سخن تو گوش دهد برادر خود را باز یافته ای ۱۶ واگر به سخن تو گوش ندهد یک یا دو نفر دیگر را با خود ببر تا از زبان دو یا سه شاهد این موضوع تأئید شود. ۱۷ اگر حاضر نیست سخنان آنان را بشنود موضوع را به اطلاع کلیسا برسان و اگر حاضر نشود به کلیسا گوش دهد، با او مثل یک بیگانه یا باجگیر رفتار کن.»
   لوقا باب ۱۲ آیه ۴۷ تا ۴۸ 
   ۴۷ غلامی که خواسته های ارباب خود را می داند و با وجود این هیچ اقدامی نمی کند با شلاق ضربه های بسیار خواهد خورد. ۴۸ اما کسی که از خواسته های اربابش بی خبر است و مرتکب عملی می شود که سزاوار تنبیه می باشد، ضربه های کمتری خواهد خورد. هر گاه به کسی زیاده داده شود از او زیاد مطالبه خواهد شد و هر گاه به کسی زیادتر سپرده شود، از او زیادتر مطالبه خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر