۱۳۹۳ آذر ۲, یکشنبه

بخش هایی از کتاب مقدس درباره زنا

 خروج باب ۲۰ آیه ۱۴ 
   ۱۴ «زنا نکن.
   امثال باب ۲ آیه ۱۶ تا ۱۹ 
   ۱۶ حکمت، تو را از زنا و سخنان فریبنده زنان بدکاره محافظت می کند. ۱۷ زنانی که به شوهران خود خیانت کرده و پیمان مقدّس خود را فراموش نموده اند. ۱۸ اگر به خانه آنها داخل شوی، به جاده مرگ قدم گذاشته ای. رفتن به آنجا، وارد شدن به دنیای مردگان است. ۱۹ کسانی که نزد چنین زنانی می روند، هیچ وقت باز نمی گردند و هرگز به راه حیات بازگشت نمی کنند.
   امثال باب ۵ آیه ۳ تا ۴ 
   ۳ لبهای زن زناکار شاید از عسل شیرین تر و بوسه هایش از روغن زیتون ملایمتر باشد. ۴ امّا در پایان کار غیراز تلخی و درد و رنج چیزی برایت باقی نمی گذارد.
   امثال باب ۶ آیه ۲۴ تا ۲۹ 
   ۲۴ آنها تو را از زن شوهردار و از سخنان فریبنده او دور می کنند. ۲۵ زیبایی آنان تو را تحریک ننماید و چشمان افسونگرشان تو را وسوسه نکند. ۲۶ زنا کردن با زن فاحشه، به قیمت یک قرص نان تمام می شود، امّا زنا کردن با زن شوهردار به قیمت هستی و زندگی انسان تمام می شود. ۲۷ آیا می توانی آتش را در آغوش بگیری و نسوزی؟ ۲۸ آیا کسی می تواند روی آتش راه برود و پایش نسوزد؟ ۲۹ همینطور کسی که با زن شوهردار همخواب شود، از مجازات در امان نخواهد بود.
   امثال باب ۶ آیه ۳۲ تا ۳۳ 
   ۳۲ امّا مردی که با زن شوهردار زنا می کند، کاملا بی شعور است. زیرا او جان خود را از بین می برد. ۳۳ رسوایی و کتک نصیب او خواهد شد و ننگ او از بین نخواهد رفت.
   امثال باب ۷ آیه ۱۸ تا ۲۳ 
   ۱۸ بیا برویم تا صبح عشق بازی کنیم و در آغوش هم لذّت ببریم، ۱۹ شوهرم در خانه نیست و به سفر درازی رفته است. ۲۰ پول زیادی با خود برده و تا دو هفته دیگر برنمی گردد.» ۲۱ سرانجام با زبان چرب و نرم و با چاپلوسی او را فریب داد. ۲۲ ناگهان او مثل گاوی که به کشتارگاه می رود ۲۳ و مانند آهویی که خرامان به سوی تله پیش می رود تا تیری به قلبش زده شود و مانند پرنده ای که به طرف دام می رود، به دنبال آن زن به راه افتاد و نمی دانست که زندگی او در خطر است.
   امثال باب ۹ آیه ۱۶ تا ۱۸ 
   ۱۶ که ای مردم ساده لوح، به اینجا بیایید و به مردم نادان می گوید: ۱۷ «آبِ دزدی شیرین تر و نانی که در پنهانی خورده شود، خوشمزه تر است.» ۱۸ مردمی که فریب می خورند، نمی دانند که اگر به خانه آن زن بروند، زندگی خود را از دست می دهند و کسانی که به خانه او رفته اند، اکنون در قعر دنیای مردگان می باشند.
   امثال باب ۳۰ آیه ۱۸ تا ۲۰ 
   ۱۸ چهار چیز است که برای من بسیار عجیب است و من آنها را نمی فهمم: ۱۹ پرواز عقاب در آسمان، خزیدن مار بر صخره، عبور کشتی از دریا، به وجود آمدن عشق بین زن و مرد. ۲۰ زن بدکار زنا می کند و با بی شرمی می گوید: «گناهی نکرده ام.»
   متی باب ۵ آیه ۲۸ 
   ۲۸ اما من به شما می گویم هر گاه مردی از روی شهوت به زنی نگاه کند در دل خود با او زنا کرده است.
   متی باب ۵ آیه ۳۲ 
   ۳۲ اما من به شما می گویم: هر گاه کسی زن خود را جز به علت زنا طلاق دهد او را به زناکاری می کشاند و هر کس با چنین زنی ازدواج نماید زنا می کند.
   متی باب ۱۹ آیه ۹ 
   ۹ اما من به شما می گویم هر کس زن خود را به هر علتی بجز علت زنا طلاق دهد و با زن دیگری ازدواج نماید مرتکب زنا می شود.»
   مرقس باب ۷ آیه ۲۱ 
   ۲۱ چون افکار بد از دل بیرون می آید یعنی فسق، دزدی ، آدم کشی،
   مرقس باب ۱۰ آیه ۱۱ تا ۱۲ 
   ۱۱ او به ایشان فرمود« هر که زن خود را طلاق دهد و با زنی دیگر ازدواج کند، نسبت به زن خود مرتکب زنا شده است. ۱۲ همینطور اگر زنی از شوهر خود جدا شود و با مرد دیگری ازدواج کند مرتکب زنا شده است.»
   یوحنا باب ۸ آیه ۱۰ تا ۱۱ 
   ۱۰ عیسی سر خود را بلند کرد و به آن زن گفت:« آنها کجا رفتند؟ کسی تو را محکوم نکرد؟» ۱۱ زن گفت:« هیچ کس، ای آقا.» عیسی گفت:« من هم تو را محکوم نمی کنم، برو و دیگر گناه نکن.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر