۱۳۹۳ آذر ۷, جمعه

بخش هایی از کتاب مقدس درباره ستایش

سموئیل دوم باب ۲۲ آیه ۴ 
   ۴ خداوند را که شایسته سپاس و ستایش است می طلبم، و از شر دشمنانم در امان هستم.
   مزامیر باب ۱۸ آیه ۳ 
   ۳ خداوند را که شایسته سپاس و ستایش است، می طلبم و از شرّ دشمنان در امان هستم.
   مزامیر باب ۲۸ آیه ۷ 
   ۷ خداوند قوّت و سپر من است. من بر او توکّل می کنم. او مرا یاری می کند و خوشحال می سازد، او را با سرودهای شادی سپاس می خوانم.
   مزامیر باب ۳۴ آیه ۱ تا ۳ 
   ۱ خداوند را همیشه ستایش می کنم و شکر او پیوسته بر زبانم جاری است. ۲ او را ستایش می کنم، به خاطر تمام کارهایی که انجام داده، باشد که افسرده دلان بشنوند و شادمان گردند. ۳ بیایید عظمت خداوند را اعلام کنیم و نام او را ستایش نماییم.
   مزامیر باب ۴۳ آیه ۳ تا ۴ 
   ۳ نور و راستی خود را بفرست تا راهنمای من باشند و مرا به کوه مقدّس که بارگاه توست برسانند. ۴ آنگاه در برابر قربانگاه تو خواهم ایستاد و برای تو ای خدا، خدای من که سرچشمه شادی هستی، با بربط خواهم نواخت و سرود شکرگزاری خواهم سرایید.
   مزامیر باب ۵۰ آیه ۲۳ 
   ۲۳ شکرگزاری، قربانی شایسته ای است که با آن مرا احترام می کنید و من همه کسانی را که از من اطاعت کنند، نجات خواهم داد.
   مزامیر باب ۵۱ آیه ۱۵ 
   ۱۵ خداوندا، به من قدرت بیان عطا فرما تا تو را ستایش کنم.
   مزامیر باب ۹۲ آیه ۱ تا ۲ 
   ۱ شکرگزاری از تو، ای خداوند، چه نیکوست. نام تو، ای خدای متعال، شایسته شکر و سپاس است. ۲ صبحگاهان به خاطر محبّت پایدارت، و شامگاهان به سبب وفاداریت تو را سپاس می گوییم.
   مزامیر باب ۹۵ آیه ۱ تا ۲ 
   ۱ بیایید خداوند را بسراییم و برای او که پشتیبان و نجات دهنده ماست، آواز شادمانی سر دهیم. ۲ با شکرگزاری به پیشگاه او بیاییم و با سراییدن سرودهای شاد، او را پرستش نماییم.
   مزامیر باب ۹۵ آیه ۶ تا ۷ 
   ۶ بیایید در پیشگاه او، سرِ تعظیم فرود آوریم و او را بپرستیم، بیایید در حضور او زانو بزنیم، زیرا که او ما را آفریده است. ۷ او خدای ما و ما قوم او هستیم، ما گلّه او و او شبان ماست. به آنچه او امروز می گوید، گوش کنید:
   مزامیر باب ۹۶ آیه ۱ تا ۴ 
   ۱ برای خداوند سرودی تازه بسرایید، تمام مردم جهان برای خداوند سرود بخوانند. ۲ برای خداوند سرود بخوانید و او را پرستش نمایید، کارهای نیکوی او را هر روز اعلام نمایید و بگویید که او ما را نجات داده است. ۳ جلال و شکوه او را به همه اقوام جهان بیان کنید و کارهای شگفت انگیز او را به همه مردم بگویید. ۴ خداوند بزرگ و سزاوار پرستش است، همه باید او را با شایستگی کامل پرستش کنند، او برتر از تمام خدایان است.
   مزامیر باب ۹۶ آیه ۷ تا ۹ 
   ۷ ای اقوام روی زمین، خداوند را ستایش کنید و جلال و قدرت او را بستایید. ۸ نام پُر شکوه او را ستایش نمایید، با هدایای خود به معبد بزرگ او بیایید. ۹ ای تمامی مردم زمین، خداوند را در لباس پرهیزکاری بپرستید و با لرز در حضور او سجده کنید.
   مزامیر باب ۱۰۰ آیه ۱ تا ۵ 
   ۱ ای مردم جهان، برای خداوند آواز شادی بخوانید. ۲ خداوند را با شادی پرستش کنید، با سرودهای نشاط انگیز به حضور او بیایید. ۳ بدانید که خداوند، خداست. او ما را آفرید و ما متعلّق به او هستیم. ما قوم او و گوسفندان چراگاه او می باشیم. ۴ با شکرگزاری به درگاه او بیایید و در صحنهای او، او را بپرستید، او را شکر کنید و نام او را بستایید. ۵ زیرا او خدای مهربان است و محبّت پایدار و وفاداری او تا ابد استوار است.
   مزامیر باب ۱۰۷ آیه ۸ تا ۹ 
   ۸ آنها باید از خداوند به خاطر محبّت پایدار و کارهای فوق العاده ای که برای انسان انجام داد شکرگزار باشند. ۹ او تشنگان را سیراب می کند و گرسنگان را با خوراکهای نیکو سیر می گرداند.
   مزامیر باب ۱۴۸ آیه ۲ 
   ۲ ای فرشتگان او و ای لشکرهای آسمانی او را ستایش کنید.
   لوقا باب ۲ آیه ۱۳ تا ۱۴ 
   ۱۳ ناگهان با آن فرشته فوج بزرگی از سپاه آسمانی ظاهر شد که خدا را با حمد و ثنا میسرائیدند و می گفتند: ۱۴ « خدا را در برترین آسمانها جلال و بر زمین در بین مردمی که مورد پسند او میباشند صلح و سلامتی باد.»
   لوقا باب ۱۹ آیه ۳۷ تا ۳۸ 
   ۳۷ در این هنگام که او به سرازیری کوه زیتون نزدیک می شد تمتمی شاگردان با شادی برای همه معجزاتی که دیده بودند با صدای بلند شروع به حمد و سپاس خدا کردند ۳۸ و می گفتند: «مبارک باد آن پادشاهی که به نام خداوند می آید! سلامتی در آسمان و جلال در عرش برین باد.»
   لوقا باب ۲۴ آیه ۵۲ تا ۵۳ 
   ۵۲ و ایشان او را پرستش کردند و سپس با شادی عظیم به اورشلیم برگشتند ۵۳ و تمام اوقات خود را در معبد بزرگ صرف حود و سپاس خدا کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر