۱۳۹۳ آبان ۱۳, سه‌شنبه

بخش هایی از کتاب مقدس درباره تولد تازه

  اشعیا باب ۳۵ آیه ۵ تا ۶ 
   ۵ کورها می توانند ببینند، و کَرها خواهند شنید. ۶ آدمهای لنگ، مثل آهو جست و خیز می کنند، می رقصند، و آنهایی که لال هستند، با شادی فریاد می زنند. نهرهای آب در بیابان خشک جاری خواهد شد.
   اشعیا باب ۵۵ آیه ۱ تا ۳ 
   ۱ خداوند می گوید: «ای تمام تشنگان بیایید، آب اینجاست! ای تمام کسانی که پول ندارید بیایید، غلّه بخرید و بخورید! بیایید، شیر و شراب را به رایگان بخرید! ۲ چرا پول خود را صرف چیزی می کنید که شما را سیر نمی کند؟ و چرا تمام مزدی را که به خاطر کارتان می گیرید صرف می کنید، و باز هم گرسنه هستید؟ به من گوش دهید و هرچه می گویم انجام دهید، آنگاه از بهترین غذاها لذّت خواهید برد. ۳ «ای قوم من، اکنون به من گوش دهید و نزد من بیایید، بیایید نزد من تا حیات یابید! من با شما پیمانی ابدی می بندم، و برکاتی را که به داوود قول داده بودم، به شما خواهم داد.
   ارمیا باب ۱۳ آیه ۲۳ 
   ۲۳ آیا یک سیاه ‌پوست می تواند رنگ پوست خود را عوض کند و یا یک پلنگ می تواند خالهایش را از بین ببرد؟ اگر آنها بتوانند، در‌آن صورت تو هم که چیزی جز شرارت نمی دانی خواهی توانست کارهای نیک انجام دهی.
   ارمیا باب ۳۱ آیه ۳۱ تا ۳۴ 
   ۳۱ خداوند می گوید: «زمانی می رسد که من پیمانی تازه با خاندان اسرائیل و خاندان یهودا خواهم بست. ۳۲ آن مانند پیمانی نخواهد بود که با اجدادشان، وقتی دست آنها را گرفتم و از مصر نجات دادم، بستم. هر چند من مثل یک شوهر با آنها رفتار کردم، آنها آن پیمان را نگاه نداشتند. ۳۳ پیمان تازه ای که با قوم اسرائیل می بندم چنین خواهد بود: شریعت خود را در ضمیر آنها قرار می دهم و بر قلبشان خواهم نوشت. من خدای آنها و آنها قوم من خواهند بود. ۳۴ دیگر احتیاجی نیست که آنان به همشهریان خود تعلیم دهند یا به یکدیگر بگویند: خدا را بشناس، زیرا همه از بزرگ تا کوچک مرا خواهند شناخت. در مقابل خطاهای آنها بخشنده خواهم بود و دیگر گناهان آنان را هرگز به یاد نخواهم آورد.»
   حزقیال باب ۱۱ آیه ۱۹ تا ۲۰ 
   ۱۹ من در ایشان دل و روح تازه ای خواهم نهاد و دل سنگی را از جسم ایشان برمی دارم و دلی از گوشت به ایشان خواهم بخشید. ۲۰ تا از احکام من پیروی کنند و دستورات مرا بجا آورند. ایشان قوم من خواهند بود و من هم خدای ایشان خواهم بود.
   حزقیال باب ۳۶ آیه ۲۶ تا ۲۷ 
   ۲۶ دلی تازه به شما خواهم داد و روح تازه ای در شما خواهم گذاشت و دل سنگی را از شما بیرون می کنم و دلی گوشتین به شما خواهم داد. ۲۷ روح خود را در اندرون شما خواهم نهاد و شما را پیرو قوانین خود خواهم ساخت تا با دقّت دستورات مرا بجا آورید.
   حزقیال باب ۳۶ آیه ۲۹ 
   ۲۹ شما را از همه آلودگی ها نجات خواهم داد غلات را فزونی می بخشم و دیگر شما را دچار قحطی نخواهم کرد.
   حزقیال باب ۳۷ آیه ۱ تا ۱۴ 
   ۱ حضور پرتوان خداوند را احساس کردم و روح او مرا برداشت و در درّه ای قرار داد. آنجا پر از استخوان بود. ۲ او مرا در پیرامون آنها هدایت کرد. آنجا استخوانهای بسیاری افتاده بود و آنها بسیار خشک بودند. ۳ او به من گفت: «ای انسان فانی، آیا این استخوانها می توانند زنده شوند؟» پاسخ دادم: «ای خداوند متعال تنها تو می توانی آن را پاسخ بدهی.» ۴ آنگاه او به من فرمود: «بر این استخوانها نبوّت کن و به آنها بگو: ای استخوانهای خشک، کلام خداوند را بشنوید. ۵ خداوند متعال به این استخوانها چنین می فرماید: من به درون شما نَفَس وارد می کنم و شما زنده خواهید شد. ۶ من به شما رگ و پِی خواهم داد و گوشت بر شما خواهم آورد و شما را به پوست خواهم پوشاند و نفس در شما خواهم دمید و زنده خواهید شد و خواهید دانست که من خداوند هستم.» ۷ پس من چنانکه دستور داده شده بود نبوّت کردم. ناگهان صدایی برخاست؛ صدای جنبش، و استخوانها به هم پیوستند، استخوان به استخوان. ۸ نگاه کردم دیدم که رَگ و پی و گوشت بر آنها بود و پوست آنها را پوشانده بود امّا نَفَس حیات در آنها نبود. ۹ آنگاه خداوند به من فرمود: «بر نَفَس نبوّت کن، ای انسان فانی، به نَفَس بگو خداوند متعال چنین می فرماید ای نَفَس از چهار باد بیا و بر این کشتگان بدَم تا زنده شوند.» ۱۰ پس همان گونه که به من فرمان داده شده بود نبوّت کردم و نفَس به درون آنها رفت و زنده شدند و به پا ایستادند و لشکر بزرگی را تشکیل دادند. ۱۱ سپس خداوند فرمود: «ای انسان فانی، این استخوانها همه قوم اسرائیل هستند. اینک می گویند: استخوانهای ما خشک شده اند و امید ما گُم گشته است و ما کاملا قطع شده ایم. ۱۲ نبوّت کن و به ایشان بگو: بنا بر این خداوند متعال می فرماید، من گورهای شما را می گشایم و شما را از گورهایتان بیرون می آورم. ای قوم من، شما را به سرزمین اسرائیل بازمی گردانم. ۱۳ ای قوم من، هنگامی که گورهای شما را بگشایم و شما را بیرون بیاورم خواهید دانست که من خداوند هستم. ۱۴ روح خود را در شما می گذارم تا زنده شوید و شما را در سرزمینتان قرار می دهم. آنگاه خواهید دانست که من خداوند، سخن گفته ام و به انجام رسانده ام. خداوند چنین ‌فرموده است.»
   مرقس باب ۴ آیه ۲۶ تا ۲۹ 
   ۲۶ عیسی فرمود : « پادشاهی خدا مانند مردی است که در مزرعه خود بذر میپاشد. ۲۷ دانه سبز می شود و رشد می کند اما چطور؟ او نمیداند. شب و روز، چه او در خواب باشد و چه بیدار، ۲۸ زمین به خودی خود موجب می شود که گیاه بروید و ثمر بیآورد، اول جوانه، بعد خوشه و بعد دانه رسیده د رداخل خوشه . ۲۹ اما بمحض این که محصول میرسد او با داس خود بکار مشغول می شود، چون موسم درو رسیده است .»
   مرقس باب ۱۰ آیه ۱۵ 
   ۱۵ یقین بدانید که اگر کسی پادشاهی خدا را مانند کودک نپذیرد هیچ وقت وارد آن نخواهد شد.»
   یوحنا باب ۱ آیه ۴ 
   ۴ حیات از او به وجود آمد و آن حیات نور آدمیان بود.
   یوحنا باب ۱ آیه ۱۳ 
   ۱۳ که نه مانند تولدهای معمولی و نه در اثر تمایلات نفسانی یک پدر جسمانی بلکه از خدا تولد یافتند.
   یوحنا باب ۱ آیه ۱۶ 
   ۱۶ از فیض سرشار او، پیوسته برکات فراوانی یافته ایم
   یوحنا باب ۳ آیه ۳ تا ۸ 
   ۳ عیسی پاسخ داد:« یقین بدان تا شخص از نو تولد نیابد نمی تواند پادشاهی خدا را ببیند.» ۴ نیقودیموس گفت:« چطور ممکن است شخص سالخورده ای از نو متولد شود؟ آیا می تواند باز به رحم مادر خود برگردد و دوباره تولد یابد؟» ۵ عیسی پاسخ داد: « یقین بدان که هیچکس نمی تواند به پادشاهی خدا وارد شود مگر آنکه از آب و روح تولد یابد. ۶ آنچه از جسم تولد بیابد جسم است و آنچه از روح متولد گردد روح است. ۷ تعجب نکن که به تو می گویم همه باید دوباره متولد شوند. ۸ باد هر جا که بخواهد می وزد. صدای آن را می شنوی اما نمی دانی از کجا می آید یا به کجا می رود. حالت کسی هم که از روح خدا متولد می شود همین طور است.»
   یوحنا باب ۴ آیه ۱۰ 
   ۱۰ عیسی به او پاسخ داد:« اگر می دانستی بخشش خدا چیست و کیست که از تو آب می خواهد، حتماً از او خواهش می کردی و او به تو آب زنده عطا می کرد.»
   یوحنا باب ۴ آیه ۱۴ 
   ۱۴ اما هر کس از آبی که من می بخشم بنوشد هرگز تشنه نخواهد شد زیرا آن آبی که به او می دهم در درون او به چشمه ای تبدیل خواهد شد که تا حیات جاودان خواهد جوشید.»
   یوحنا باب ۵ آیه ۲۴ 
   ۲۴ یقین بدانید، هر که سخنان مرا بشنود و به فرستندۀ من ایمان آورد حیات جاودانی دارد و هرگز محکوم نخواهد شد بلکه از مرگ گذشته و به حیات رسیده است.
   یوحنا باب ۶ آیه ۴۴ تا ۴۵ 
   ۴۴ هیچ کس نمی تواند نزد من بیاید مگر اینکه پدری که مرا فرستاد او را بطرف من جذب نماید و من او را در روز بازپسین زنده خواهم ساخت. ۴۵ در کتب انبیاء نوشته شده است: همه از خدا تعلیم خواهند یافت. بنابر این هر کس صدای پدر را شنیده و از او تعلیم گرفته باشد، نزد من می آید.
   یوحنا باب ۶ آیه ۴۷ 
   ۴۷ یقین بدانید کسی که به من ایمان می آورد حیات جاودان دارد.
   یوحنا باب ۶ آیه ۵۰ تا ۵۱ 
   ۵۰ اما من در بارۀ نانی صحبت می کنم که از آسمان نازل شده است و اگر کسی از آن بخورد هرگز نمی میرد. ۵۱ من آن نان زنده هستم که از آسمان آمده است. هر که این نان را بخورد تا ابد زنده خواهد ماند و نانی که من خواهم داد بدن خودم میباشد که آن را به خاطر حیات جهانیان می دهم.»
   یوحنا باب ۱۰ آیه ۹ تا ۱۰ 
   ۹ من در هستم، هر که بوسیلۀ من وارد شود نجات می یابد و به داخل و خارج می رود و علوفه پیدا می کند. ۱۰ دزد می آید تا بدزدد، بکشد و نابود سازد. من آمده ام تا آدمیان حیات یابند و آن را به طور کامل داشته باشند.
   یوحنا باب ۱۷ آیه ۲ تا ۳ 
   ۲ زیرا تو اختیار بشر را بدست او سپرده ای تا به همۀ کسانیکه تو به او بخشیده ای حیات جاویدان بدهد. ۳ این است حیات جاویدان که آنها تو را خدای واحد حقیقی و عیسی مسیح را که فرستادۀ تو است بشناسند.
   اعمال باب ۲ آیه ۳۸ 
   ۳۸ پطرس به ایشان گفت : « توبه کنید و همۀ شما فردأ فرد برای آمرزش گناهانتان به نام عیسی مسیح غسل تعمید بگیرید که روح القدس یعنی عطیۀ خدا را خواهید یافت ،
   رومیان باب ۶ آیه ۳ تا ۲۳ 
   ۳ آیا نمی دانید که وقتی ما در اتحاد با مسیح عیسی تعمید یافتیم در اتحاد با مرگ او تعمید یافتیم؟ ۴ پس با تعمید خود با او مدفون شدیم و در مرگش شریک گشتیم تا همانطوریکه مسیح بوسیله قدرت پرشکوه پدر پس از مرگ زنده شد ما نیز در زندگی تازه ای بسر بریم. ۵ زیرا اگر ما در مرگی مانند مرگ او با او یکی شدیم بهمان طریق در قیامتی مثل قیامت او نیز با او یکی خواهیم بود. ۶ اینرا می دانیم که : آن آدمیکه در پیش بودیم با مسیح بر روی صلیب او کشته شد، تا نفس گناهکار نابود گردد و دیگر بردگان گناه نباشیم ، ۷ زیرا کسیکه مرد از گناه آزاد شده است . ۸ اگر ما با مسیح مردیم ایمان داریم که همچنین با ا و خواهیم زیست ، ۹ زیرا می دانیم چون مسیح پس از مرگ زنده شده است او دیگر هرگز نخواهد مرد یعنی مرگ دیگر بر او تسلط نخواهد یافت . ۱۰ مسیح مرد و با این مرگ یک بار برای همیشه نسبت بگناه مرده است ولی او زنده شد و دیگر برای خدا زندگی می کند. ۱۱ همین طور شما نیز باید خود را نسبت بگناه مرده ، اما نسبت بخدا در اتحاد با مسیح عیسی زنده بدانید. ۱۲ دیگر نباید گناه بر بدنهای فانی شما حاکم باشد و شما را مطیع هوسهای خود سازد. ۱۳ هیچیک از اعضای بدن خود را در اختیار گناه قرار ندهید تا برای مقاصد شریرانه بکار رود بلکه خود را بخدا تسلیم نمائید و مانند کسانیکه از مرگ بزندگی بازگشته اند تمام وجود خود را در اختیار او بگذارید تا اعضاء شما برای قاصد نیکو بکار رود. ۱۴ زیرا گناه نباید بر وجود شما حاکم باشد چون شما تابع شریعت نیستید بلکه زیر فیض خدا هستید. ۱۵ پس چه ؟ آیا چون زیر فیض خدا هستیم و نه تابع شریعت ، اجازه داریم گناه کنیم ؟ نه ، بهیچ وجه ! ۱۶ مگر نمی دانید که هر گاه شما خود را بعنوان برده در اختیار کسی بگذارید و مطیع او باشید شما در واقع بردۀ آن کسی هستید که از او اطاعت می کنید ، خواه بردگی از گناه باشد که نتیجۀ آن مرگ است و خواه اطاعت از خدا که نتیحۀ آن نیکی مطلق میباشد. ۱۷ اما خدا را شکر که اگر چه یک زمانی بردگان گناه بودید ، اکنون با تمام دل از اصول تعالیمی که بشما داده شده اطاعت می کنید ۱۸ و از بندگی گناه آزاد شده بردگان نیکی مطلق گشته اید. ۱۹ بخاطر ضعف طبیعی انسانی شما بطور ساده سخن می گویم : همانطور که زمانی تمام اعضای بدن خود را برای انجام گناه ببردگی ناپاکی و شرارت سپرده بودید اکنون تمام اعضای خود را برای مقاصد مقدس ببردگی نیکی بسپارید. ۲۰ وقتی شما بردگان گناه بودید الزامی نداشتید از نیکی مطلق اطاعت کنید. ۲۱ از انجام آن اعمالی که اکنون از آنها شرم دارید چه سودی بردید ؟ زیرا عاقبت آن اعمال مرگ است ۲۲ و اکنون از گناه آزاد گشته بردگان خدا هستید و در نتیجۀ آن زندگی شما در این دنیا پر از پاکی وعاقبتش حیات جاودان است . ۲۳ زیرا مزدی که گناه می دهد موت است اما خدا به کسانیکه با خداوند ما ، مسیح عیسی متحد هستند حیات جاودان می بخشد.
   رومیان باب ۷ آیه ۶ 
   ۶ اما اکنون از قید شریعت آزاد شده ایم زیرا نسبت به آنچه که ما را در بردگی نگاه می داشت مرده ایم تا بنحوی تازه یعنی بوسیلۀ روح القدس ، خدا را خدمت کنیم نه مانند گذشته که از قوانین نوشته شده اطاعت می کردیم.
   رومیان باب ۷ آیه ۲۴ تا ۲۵ 
   ۲۴ من چه آدم بدبختی هستم ! این بدن ، مرا بسوی مرگ می کشاند.کی می تواند مرا از دست آن ـ آزاد سازد ؟ ۲۵ خدا را بوسیله خداوند ما عیسی مسیح شکر می کنم که چنین کاری را کرده است . خلاصه در حالیکه طبیعت نفسانی من بندۀ گناه است با عقل خود شریعت خدا را بندگی می کنم.
   رومیان باب ۸ آیه ۲ تا ۶ 
   ۲ زیرا فرمان حیاتبخش روح القدس که در اتحاد با مسیح عیسی یافت می شود مرا از فرمان گناه و مرگ آزاد کرده است ۳ آنچه را که شریعت بعلت ضعف طبیعت نفسانی نتوانست انجام دهد خدا انجام داد. او فرزند خود را بصورت انسان جسمانی و گناهکار وبرای آمرزش گناهان بشر فرستاد و به این وسیله گناه را در ذات انسانی محکوم ساخت. ۴ خدا چنین کرد تا احکام شریعت بوسیله ما که گرفتار طبیعت نفسانی خود نیستیم بلکه مطیع روح خدا میباشیم بجا آورده شود. ۵ زیرا کسانیکه بر طبق خواهشهای نفس زندگی می کنند همیشه در فکر چیزهای نفسانی هستند ولی کسانیکه مطیع روح خدا هستند در فکر چیزهای روحانی میباشند. ۶ عاقبت دلبستگی به امور نفسانی ، مرگ و عاقبت پیروی از امور روحانی حیات و آرامش است ،
   رومیان باب ۸ آیه ۹ 
   ۹ اگر روح خدا در وجود شما ساکن است شما اشخاصی روحانی هستید ، نه نفسانی . هر که روح مسیح را ندارد از آن او نیست
   رومیان باب ۸ آیه ۱۳ تا ۱۶ 
   ۱۳ زیرا اگر مطابق طبیعت نفسانی خود زندگی کنید خواهید مرد. اما اگر بیاری روح خدا اعمال جسمانی را نابود سازید ، خواهید زیست . ۱۴ کسانیکه بوسیلۀ روح خدا هدایت میشوند فرزندان خدا هستند. ۱۵ زیرا آن روحی که خدا به شما داده است شما را برده نمی سازد و موجب ترس نمی شود بلکه آن روح شما را فرزندان خدا می گرداند و ما بکمک این روح در پیشگاه خدا فریاد می کنیم :« ابا ، ای پدر.» ۱۶ روح خدا با روح ما با هم شهادت می دهند که ما فرزندان خدا هستیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر